چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه جعفریه پیشوا

حوزه/ مدرسه علمیه جعفریه، به عنوان تنها مدرسه برادران شهر پیشوا، به عنوان مدرسه ای تقریبا نوپا و جدید در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده است.

حجت الاسلام عبدالکریم رفیعی معاون آموزش مدرسه علمیه جعفریه شهر پیشوا، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص آخرین اخبار مربوط به این مدرسه علمیه، اظهار داشت: مدرسه جعفریه، در حال حاضر با 32 طلبه در پایه های دو، سه، چهار و شش حوزه، فعالیت خود را ادامه می دهد که 12 تن از اساتید حوزه نیز عهدار امر تدریس هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه جعفریه، به عنوان تنها مدرسه برادران شهر پیشوا بوده و مدرسه ای تقریبا نوپا و جدید است، چرا که سال 1390 تأسیس شد؛ البته مدارس دیگری در نزدیکی پیشوا، در وارمین و منطقه خیرآباد وجود دارد.

معاون آموزش مدرسه علمیه جعفریه پیشوا در خصوص برنامه های جانبی این مدرسه علمیه، گفت: به دلیل محدودیت های موجود این مدرسه از نظر منابع مالی و منابع انسانی، همین که امور آموزشی مدرسه به روال طبیعی خود ادامه دهد، تا حدودی راضی کننده است، اما ما با وجود تمام سختی ها، به برنامه های جانبی هم توجه کرده ایم.

حجت الاسلام رفیعی در خصوص تشریح برنامه های جانبی مدرسه علمیه جعفریه پیشوا، افزود: برگزاری اردوی علمی-تفریحی طلاب و اساتید مدرسه، در منطقه خوش آب و هوای دماوند از جمله برنامه های جانبی بود که به بهانه برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی 96-95 این مدرسه برگزار شد و در آن آیت الله العظمی جوادی آملی سخنرانی کردند.

وی افزود: همچنین چند هفته پیش، جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه جعفریه پیشوا، به اردوی تفریحی-زیارتی شهر مقدس قم، اعزام شدند که ضمن زیارت بارگاه نورانی حضرت معصومه(س)، دیداری هم با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه جعفریه پیشوا خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که هر ماه یکبار نیز، اردوی ویژه ای برای خانواده های اساتید مدرسه برگزار کنیم که این اردو، بیشتر با رویکرد تفریحی و آشنایی بیشتر خانواده های اساتید با یکدیگر برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های جانبی مدرسه علمیه  جعفریه پیشوا را برگزاری درس اخلاق هفتگی برای طلاب و اساتید برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات مختلف، امکان حضور اساتید شناخته شده از حوزه علمیه قم یا حوزه علمیه تهران در کلاس های اخلاق فراهم نیست و به همین جهت، به نوبت از اساتید خود مدرسه برای کلاس های اخلاق استفاده می شود و البته گاهی نیز از محضر حجج اسلام حسینی و عداوی امامان محترم جمعه پیشوا بهره مند می شویم.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مسئولان مدرسه علمیه جعفریه برای رفاه حال طلاب و اساتید، ارائه بن تخفیف 70 درصدی برای شرکت در کلاس های زبان خارجی و یا استفاده از سالن های فوتسال و استخر در سطح شهر پیشوا است.

وی یادآور شد: هر هفته نیز، کارگاه علمی صرف و نحو عربی با حضور اکثریت قریب به اتفاق طلاب مدرسه برگزار می شود که موضوعات مختلف مربوطه را از کتب معتبری چون سیوطی، مغنی و ... مطرح کرده و به تحلیل و واکاوی آن می پردازند.

معاون آموزش مدرسه علمیه جعفریه پیشوا، گفت: امام جمعه محترم پیشوا نیز هر هفته درس های لمعه و مکاسب را برای امامان جماعت سطح شهر پیشوا شرح می دهد.

وی در بخش پایان سخنان خود با بیان این که برای تقویت تنها مدرسه علمیه برادران شهر پیشوا، نیازمند کمک و توجه بیشتر مسئولان حوزه علمیه استان تهران هستیم، گفت: ما به دلیل مشکلات مالی و ...، گاهی حتی برای تأمین اساتید دروس به مشکل می خوریم.

حجت الاسلام رفیعی افزود:  از مسئولان محترم حوزه علمیه استان تهران می خواهیم ما را در بهتر انجام شدن امور جاری حوزه کمک کرده و مخصوصا در نظر داشته باشند که ما کمبود اساتید داریم و باز توجه کنند که طلاب و اساتید این مدرسه بسیار علاقه مند هستند تا از حضور اساتید مبرز و برجسته اخلاق حوزه علمیه قم یا تهران استفاده کنند اما متأسفانه به دلیل مشکلات، این امکان خیلی میسر نیست.

313/29

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha