جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروز دنیا عمق سخنان حکیمانه رهبر انقلاب را فهمید که فرمودند" به لبخند و نرمش ظاهری دشمن نگاه نکنید زیرا آنها در زیر دست کش مخملی، دستی از چدن دارد".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیتالله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار  اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه و انقلاب اسلامی گفتند: فرهنگ ماهیت انقلاب نبوی است و انقلاب اسلامی نیز در همین جهت باید در این مسیر فعالیت کنیم.

ایشان با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی امتداد مشی پیامبران الهی است اظهارکردند: خداوند در قرآن مشی اصحاب پیامبر را مشخص کرده است که در آیه « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ  وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ... »، خودنمایی میکند.

این مرجع تقلید بیان کردند: بر اساس این آیه شریفه، وظیفه مومنان واقعی آن است که ابتدا در مقابل کفار ایستادگی کنند زیرا  قرآن از ما خواسته که در مقابل دشمنان بایستیم.

معظم له اظهارکردند: از نظر قدرت، باید در حدی باشیم که همیشه دشمنان مغلوب ما باشند؛ قرآن کریم ما را بر حذر میدارد که در مقابل دشمنان نرمش نشان داده و مذاکره کنیم زیرا خوی ستمگری و خودبزرگ بینی در آنها وجود دارد.

ایشان گفتند: پس در ابتدا باید در فرهنگ اسلامی به شدت در مقابل دشمنان ایستاد؛ دشمن سعی میکند از راههای مختلف نفوذ کند و یکی از مهمترین این مسیرها، مسیر فضای مجازی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: ائمه اطهار(ع) بیان کرده اند، علما مرزبانان اعتقادی جامعه اسلامی هستند که باید در مقابل نفوذ شیطان بایستند؛ کسانی که جلوی اعمال قدرت دشمن را از حیث فرهنگی و اعتقادی بگیرند از کسانی که در مقابل دشمنان را در جنگها میگیرند یک میلیون مرتبه بالاتر هستند.

مظعم له یادآورشدند: همه دنیا مشاهده کردند که بیان حکیمانه رهبر انقلاب در کوران مذاکرات فرمودند، به لبخند و نرمش ظاهری دشمن نگاه نکنید، زیرا آنها در زیر دست کش مخملی، دستی از چدن دارد چقدر عمیق بود امروز خود را به خوبی نشان داد.

ایشان اظهارکردند: اگر ضعیف عمل نمی شد، کسی جرات نمی کردند که در پاسارگاد آن مراسم را برگزار کند و ترزا می، از انگلستان در بحرین علیه ما صحبت کند؛ این روباه پیر عادت کرده که علیه ما مسلمانا ن و ایرانیها اینگونه عمل کند و به دشمنان ما دلگرمی بدهد.

معظم له بیان کردند: پس از آن، وزیردفاع آمریکا در بحرین حضور پیدا کرد و گفت که آمریکا میخواهد رهبر این منطقه باشد؛ آنها جنگهای نیابتی شکل گرفتند و ایادی آنها در منطقه آتش به پا میکنند؛ در این عرصه باید به شکل قاطع و قوی در مقابل آنها بایستیم.

ایشان یادآورشدند: سفارش دیگر قرآن کریم به مومنان، رحما بینهم  است؛ به همین خاطر است که فعالان و مسئولان باید با همدلی و اصل وحدت از دو قطبی شدن کشور جلوگیری کنند.

معظم له بیان کردند: انتقاد ،مشکلی ندارد؛ ولی نباید اجازه بدهیم به ضرر همدیگر کار کنیم و بدگویی کنیم؛ اگر بخواهیم وحدتی را نیز شکل دهیم این وحدت باید در کانون ولایت فقیه انجام شود زیرا  یکی از فلسفههای ولایت فقیه آن است که باید این وحدت را در راستای رهبری شکل گیرد.

ایشان با انتقاد صریح از رفتار و رویکرد گزینشی در خصوص بیانات رهبری و امام راحل گفتند: باید مجموعه آثار و بیانات امام و رهبری مورد توجه قراربگیرد؛ اگر کسی از کلمات این حضرات به شکل گزینشی استفاده کند، باید جلوی او را گرفت.

این مرجع تقلید عنوان کرد: یکی از امتیازات انقلاب اسلامی، توام بودن با صداقت و ایمان و پاکی است و این امر نیز در دنیا اثرگذار بوده است؛ یک نظام در دنیا ایجاد شده است که در مقابل استکبار ایستاده است و برای مستضعفان نقطه امید شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی پول IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام . میشه یک دعایی برام بخوانید در همین هفته من میلیاردر شوم . از بی پولی خسته شدم . دعایی که فوری اثر کند و من پولدار شوم . درعوض من دعای سلامتی و طول عمر برای شما دارم .