پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مبلغان / اساتید

حوزه/ نماینده مجلس گفت: نقش حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد حکومتی بر مبنای آموزه‌های اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ در این عرصه رسیدن به نظریه‌های قالب دینی در حوزه‌های مختلف مقوم حرکت پیشرفت جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین شیخ، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیتالله اعرافی گفت: حوزه‌های علمیه به دلیل تربیت محور بودن نسبت به موضوع تعلیم و اساتید قداست خاصی قائل است؛ در واقع اینکه طلاب به راحتی می‌توانند دغدغه و سؤالات خود را مطرح کنند به عنوان یک سرمایه نباید با نگرش‌های جدید از جمله توسعه آموزشی، زیرساختی و روشمند بودن و مسئله‌محور بودن حوزه از بین برود.

وی تاکید بر اینکه جامعه نسبت به شیوه زندگانی روحانیون حساسیت‌های بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اگر سلوک روحانی در میان روحانیون دیده نشود مردم آموزه‌های دینی را نمی‌پذیرند و این امر مهم باید بیشتر از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این دیدار، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: اگر بخواهیم به سمت ایجاد حکومت اسلامی گام برداریم قطعا، باید رویکرد حوزه را در آن لحاظ کنیم.

وی افزود: نقش حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد حکومتی بر مبنای آموزه‌های اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ در این عرصه رسیدن به نظریه‌های قالب دینی در حوزه‌های مختلف مقوم حرکت پیشرفت جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: استقلال حوزه‌های علمیه یکی از دغدغه‌های نظام اسلامی است، ولی برخی با واژه حوزه مستقل به دنبال جلوگیری از یاری‌ رساندن به حوزه‌های علمیه هستند.

وی افزود: این در حالی است که حوزه مستقل است، اما باید پشتیبانی شود؛ برخی با برداشت‌های نادرست از طرح موضوع حوزه مستقل از حمایت‌های لازم از این مجموعه جلوگیری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha