پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسماعیل نیا علامه حلی

حوزه/دبیر جشنواره علامه حلی(ره) از رشد ۲۵ درصدی مشارکت طلبه های برادر و خواهر خبرداد و گفت: از میان تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۲ هزار و ۵۰۳ اثر مقاله، ۱۶۱ اثر کتاب، حدود۳ هزار و ۳۰۰پایان نامه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام جواد اسماعیلی نیا، امروز در جمع اصحاب رسانه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به این که  جشنواره علامه حلی به منظور تقدیر از برترین اثرهای پژوهشی طلبه های جوان سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: از میان این تعداد اثر رسیده، 62 اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شده که از این تعداد 42 اثر مربوط به برادران طلبه و 20 اثر متعلق به خواهران طلبه است. 

وی با بیان این که این آثار در بخش های کتاب، مقاله، پایان نامه و پایان نامه تحقیقی در 10 گروه علمی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: از 62 اثر برتر؛ 27 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا افزود: بیشترین اثر رسیده به ترتیب از استان های تهران، قم، کرمان، فارس و اصفهان بوده است که از لحاظ اثر برتر انتخاب شده، بیشترین اثر متعلق به استان های قم با 27 اثر، اصفهان هشت اثر، تهران هفت اثر است و بقیه اثرها نیز به سایر استان ها تعلق دارد.

وی به حضور طلبه های غیر ایرانی در این دوره از جشنواره علامه حلی(ره) اشاره کرد و گفت: از افغانستان 16 اثر، از عراق و پاکستان هر کدام 6 اثر و از تاجیکستان یک اثر به این جشنواره ارسال شده است که سه اثر از طلبه های غیر ایرانی به عنوان اثر برتر در این دوره انتخاب شده است. 

دبیر جشنواره علامه حلی گفت: به منظور تشویق همه طلبه ها در سراسر کشور این جشنواره به صورت استانی نیز برگزار می شود که سال گذشته در 15 استان برگزار شد و سال آینده نیز در 26 استان برگزار می شود. 

وی رشد مشارکت طلبه های برادر و خواهر در این جشنواره را نسبت به سال پیش به ترتیب 25 و 20 درصد برشمرد و گفت: از میان اثرهای رسیده؛ 12 هزار و 503 اثر مقاله، 161 اثر کتاب، حدود 300 اثر پایان نامه (سطح های 3 و 4 حوزه) و نزدیک به سه هزار پایان نامه تحقیقی(سطح 2 حوزه) است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، از اعلام فراخوان نهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد و گفت: سن شرکت کنندگان در دوره آتی از 31 سال به 40 سال افزایش یافته است. 

حجت الاسلام اسماعیلی نیا هم چنین گفت: آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ساعت 9 صبح روز 25 آذرماه جاری در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در خیابان معلم با حضور عالمان، فضلا و فرهیختگان حوزه علمیه برگزار می شود. 

دبیر جشنواره علامه حلی(ره)، «بایسته های حوزه انقلابی» را موضوع ویژه نهمین دوره برشمرد و خاطرنشان کرد: از ویژگی های این جشنواره اهدای کارنامه علمی برای همه اثرهای رسیده به این جشنواره است. 

وی در پایان  با بیان این که این جشنواره با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه و معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمییه خواهران برگزار می شود، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می توانند به نشانی اینترنتی www.jhelli.ir مراجعه کرده و یا در قم با تلفن 32904976 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha