پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد رشاد و حجت الاسلام سیدحمید روحانی- نشست خبری کنگره آیت الله مصطفی خمینی(ره)

حوزه/ کنگره نکوداشت منزلت علمی شهید آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)، آبان ماه سال ۹۶ در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در نشست خبری مشترک استاد علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران، که عصر امروز دوشنبه 22 آبان 95، در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، جزئیات کنگره نکوداشت منزلت علمی شهید آیت الله سید مصطفی خمینی«ره» که قرار است اول آبان ماه سال آینده و به مناسبت چهلمین سال درگذشت شهادت گونه فرزند امام خمینی(ره) در تهران برگزار شود، اعلام شد.

در این کنگره که قرار است به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی و همچنین با مشارکت بسیاری از نهادها و ارگان ها برگزار شود، شخصیت فقهی، علمی، سیاسی و انقلابی شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) تبیین و تشریح شود.

استاد علی اکبر رشاد در این نشست خبری گفت: درست است که شهید آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره) از لحاظ علمی، شخصیتی برجسته محسوب شده و از حیثی یک فقیه روشنفکر و متفکر برجسته در مسائل علمی بودند، اما از حیث دیگر، شخصیتی سیاسی، انقلابی و مبارز دارند و از این رو، پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان، می تواند برای همه اقشار جامعه، جذابیت داشته باشد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، افزود: کنگره نکوداشت منزلت علمی حاج آقا مصطفی به نحوی برگزار می شود که علاوه بر اهل نظر و علمای حوزه و دانشگاه که مخاطبان اصلی این همایش ملی هستند، اقشار مختلف مردم نیز، می توانند از مواهب آن، بهره مند شوند.

استاد رشاد خاطرنشان کرد: همچنین تا حدود 10ماه آینده که همایش اصلی برگزار می شود، چندین پیش نشست و پیش همایش در شهرهای مختلف ایران و البته در خصوص ابعاد مختلف زندگی شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره)، برگزار خواهد شد که قطعا طبقات مختلفی از اجتماع در آنها حضور خواهند یافت و همین اقدام، باعث شناسایی و تبیین هر چه بهتر موضوع به عموم مردم، کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب نیز در این نشست خبری، گفت: حق شهید آیت الله مصطفی خمینی(ره) به خوبی ادا نشده و امیدواریم با برگزاری کنگره بزرگداشت منزلت علمی ایشان، به سهم خود ادای دین کرده باشیم.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha