جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر طائی زاده در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی حوزه علمیه خواهران

حوزه/ امروز با وجود کتابخانه مرکزی و ایجاد سامانه کتابداری، طلاب و اساتید می توانند به تمامی کتابخانه های فهرست نویسی شده در سطح کشور دسترسی داشته و مطالعات خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر طائی زاده در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: سیاست مرکز فناوری اطلاعات در طول سال های گذشته برآن بوده که بر اساس وضعیت پراکندگی مدارس و لزوم پشتیبانی از آنان، سیستم ها را بر اساس وضعیت موجود طراحی نماید.

وی ابراز داشت: افزایش میزان دسترسی مدارس و طلاب به فرآورده های پژوهشی و افزایش هم افزایی طلاب در تولید و انجام پژوهش که سامانه کوثرنت به تحقق آن کمک کرده است، از مباحثی است که در بخش پژوهش حوزه خواهران دنبال شده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: در گذشته، قریب به 400 سیستم و نرم افزار در سطح مدارس، مستقر و پشتیبانی می شد که چالش های بسیاری نیز در پی داشت؛ اما امروز با وجود کتابخانه مرکزی و ایجاد سامانه کتابداری، طلاب و اساتید می توانند به تمامی کتابخانه های فهرست نویسی شده در سطح کشور دسترسی داشته و مطالعات خود را انجام دهند.

دکتر طائی زاده تصریح کرد: امروز با راه اندازی کتابخانه مرکزی و سامانه کتابداری، فهرست نویسی نیز در خود مرکز انجام و استفاده بهینه آن برای طلاب می باشد.

وی بیان داشت: وصل شدن به کتابخانه کشور نیز از دیگر برنامه های ما بوده که به دنبال آن می باشیم.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران یادآور شد: سامانه پویش از سامانه های بسیار مناسبی می باشد که از سوی معاونت پژوهش دنبال گیری شده و محتوای مناسبی به آن اضافه شده است.

طائی زاده در پایان اظهار داشت: راه اندازی کتابخانه کتب خطی و نسخ دیجیتالی از دیگر مباحثی است که در آینده نزدیک راه اندازی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha