شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با ابراز خرسندی از برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی، از راه اندازی نهضت علمی با محوریت دروس خارج، در حوزه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی، که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: فلسفه وجودی روحانیون و علما روشن کردن مشعل هدایت از طریق منبرهای پر محتوا و سخنرانی‌های مطهری گونه با پاسخگویی به شبهات دشمن است.

امام جمعه اهواز، افزود :روحانیون باید همچون امام راحل(ره) که «در دوران خفقان و تاریکی به روشن گری جامعه مقابل مکتب‌های ضد دینی بهائیت و مارکسیست می‌پرداختند»، امروز نیز مقابل فرق ضاله ایستادگی کرده و مردم را نسبت به شبهات دشمن آگاه کنند.

وی به کتاب ضد دینی «کشف هزار ساله» به نویسندگی حکمی زاده، اشاره کرد و گفت: این کتاب در آن دوران نگرانی‌های زیادی برای بزرگان و مراجع ایجاد کرده بود که به دنبال آن، حضرت امام خمینی(ره)، با پژوهش‌های فراوان، جواب شبهات «حکمی زاده» را با نگارش کتاب پرمغز «کشف‌الاسرار» را داد و این مهم سبب از بین رفتن بسیاری از شبهات موجود در جامعه آن دوران شد.

آیت الله موسوی جزایری، خاطرنشان کرد: روحانی و عالم باید با سلاح بیان، زبان و قلم خود در جامعه اثرگذار باشد و همچون امام(ره) به میدان انحرافات ورود کند و آنجایی که نیاز است با پژوهش خود به اسلام خدمت کرده و در راه خدا جان‌فشانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، خواستار توجه بیش‌ازپیش طلاب به پژوهش در علوم مختلف شد و تصریح کرد: خوشبختانه امروز خوزستان در ارائه تحقیق عملکرد خوبی داشته است و معتقدم اگر ما به بترسیم و وارد صحنه تحقیق و پژوهش نشویم برای همیشه ضعیف می‌مانیم؛ به همین دلیل، برای رسیدن به هدف، باید جسور و خط‌شکن باشیم.

امام جمعه اهواز، با اشاره به برگزاری درس خارج فقه و اصول بر مبنای مباحثه، گفت: در سال جاری قصد داشتیم که نهضت علمی با ارائه طرح جدیدی از درس خارج بر مبنای مباحثه و نقد و بررسی برگزار کنیم که به‌طور کامل موافقت نشد، اما إن‌شاءالله با جدیت مسأله نهضت علمی را دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در این استان، گفت: همین که طلاب خوزستانی جرأت ورود به عرصه علمی را دارند بسیار خوشایند بوده و قطعاً در آینده‌ای نزدیک، به نقطه‌ای خواهیم رسید که طلاب مدارس علمیه در زمینه‌های علمی تئوریسین می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha