چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت الله  میرزا احمد آشتیانی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه دارالسلام گفت: علماء و بزرگان دین، در کنار عقلانیت، متعبد و مردمی بودند و مردم تا می توانند باید مقام و جایگاه این سرمایه های معنوی را قدر بدانند و با برگزاری مراسمات بزرگداشت، سیره و سبگ زندگی آن ها را برای جوانان بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین اوسطی، ظهر امروز درادامه سلسله نشست‌های «ستارگان محراب، با موضوع تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت الله  میرزا احمد آشتیانی(ره)، در حوزه علمیه مروی تهران با اشاره به آثار و برکات آیین بزرگداشت عالمان دینی در جامعه، اظهار داشت: لازم می دانم از این ابتکار خوب مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکر و قدردانی کنم، البته باید این نوع مجالس را در اجتماع نشر و گسترش داد. خصوصا رسانه و خبرگزاری ها در این باره نقش مهم و اثرگزار دارند.

تولیت مدرسه علمیه دارالسلام و امام جماعت مسجد قدس تهران با بیان این که از زمانی که حوزه علمیه مروی بنا شد، همواره محور درس و علوم حوزوی در استان تهران بوده است، افزود: از همان ابتدا همه بانیان و متولیان آن از بزرگان و عالمان دینی بودند. بزرگانی چون آیت الله محمد حسن آشتیانی، شیخ مرتضی آشتیانی، میرزا احمد آشتیانی، آیت الله مهدوی کنی تولیت آن را بر عهده داشته و در حال حاضر نیز آیت گرکانی این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: وجود چنین بزرگانی در راس حوزه مروی، نشانگر این است که خشت اول این مسجد و مدرسه علمیه مبتنی بر تقوا و نیت خالص برای خداوند متعال بنا نهاده شده است و امیدوارم حوزه های علمیه به برکت این بزرگان از نقشه های شوم دشمنان محفوظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین اوسطی با بیان اینکه بزرگان و عالمان دینی سرمایه های مذهبی ما هستند، گفت: علمایی مثل خواجه نصیر طوسی، ملاصدرا، علامه حلی، علامه طباطبایی، میرزا احمد آشتیانی و سایر بزرگان دین یک ارزش معنوی بسیار مهم برای کشور و حوزه های علمیه می باشند و باید یاد و خاطره آنها همواره در جامعه طنین انداز باشد.

وی با بیان اینکه ما به وجود چنین ستاره های مذهبی و ذخایر ارزشمند علمی و معنوی مفتخریم، اظهار داشت:  علماء و بزرگان دین، در کنار عقلانیت، متعبد و مردمی بودند و مردم تا می توانند باید مقام و جایگاه این سرمایه های معنوی را قدر بدانند و با برگزاری مراسمات بزرگداشت، سیره و سبگ زندگی آن ها را برای آیندگان بازگو کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالسلام تهران افزود: با برگزاری مراسم بزرگداشت برای این سرمایه های مذهبی و علمی، می توانیم برای دیگر اقشار مردم همچون دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه یک الگوی علمی و معنوی ممتاز معرفی کنیم.

امام جماعت مسجد قدس تهران با اشاره به اینکه حضور و وجود ستاره های فروزان سلسله جلیله روحانیت منحصر به قم و نجف نیست، یادآور شد: در کوچه پس کوچه های شیراز و تبریز هم هستند علمایی که بسیار گمنام مانده اند. در کوچه پس کوچه های تهران و همدان و قزوین هم بگردیم علما و بزرگان دینی بسیاری در محراب مساجد کمر به خدمت مردم بسته اند و یک سنگر و سرمایه معنوی برای حوزه های علمیه به شمار می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین اوسطی در پایان با بیان اینکه این علمای گمنام موجب افتخار روحانیت هستند، افزود: این یک ارزش و افتخار بزرگی برای حوزه های علمیه و سلسله جلیله روحانیت می باشد که چنین علمای متواضع و ارزشمندی با آن مقام علمی و معنوی شان، با مردم عادی جامعه نشست و برخواست دارند و غمخوار و ملجا آنها هستند و به نظر بنده این عزیزان بدون کوچکترین ادعایی سخت ترین مشاغل روحانیت را انتخاب کرده اند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha