شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی-عضو شورای دارالتقریب مصر

حوزه/ عضو شورای عالی دارالتقریب مصر گفت: امروز صهیونیست ها و دشمنان دین اسلام تلاش دارند تا دین اسلام را نابود کنند، به همین دلیل بسیاری از علمای اسلامی باید با آگاهی کامل، این فتنه ها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی در هم­ اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی» که عصر امروز با حضور علمای برجسته شیعی و اهل سنت از کشورهای تونس، فلسطین و مصر در بنیاد پژوهش­های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی امروز با یکدیگر برادرند و این امر زمینه عبادت الهی را در پیشگاه خداوند متعال فراهم می سازد.

وی عنوان کرد: همزیستی مسالمت آمیز در دین اسلام میان تشیع و اهل سنت بسیار مورد اهتمام قرار گرفته، زیرا کتاب ها و منابع بی شماری وجود دارد که گویای این امر است.

شیخ الهلالی بیان کرد: کتاب های تاریخی و قرآن کریم بهترین منابعی است که می تواند تمامی مسلمانان را از بدعت­ها به دور نگاه دارد و بسیاری از وقایع را به صورت دقیق برای اهل سنت و تشیع بیان کند.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر، امام علی(ع) را بهترین الگو برای امت اسلامی پس از حضرت محمد(ص) دانست و ادامه داد: علمای اهل سنت و شیعه باید با درایت و آگاهی فراوان بتوانند بسیاری از خطاهای بشری و لغزش ها و خیانت ها را با جدیت تمام شناخته و بدین ترتیب در راستای وحدت امت اسلامی قدم بردارند.

وی ادامه داد: درود بر پیامبر و جایگاه ویژه ایشان امری است که در قرآن کریم بسیار بر آن تاکید شده و امت اسلامی باید بر این امر پایبند باشند تا دین اسلام را در برابر اقدامات نابخردانه دشمنان حفظ کنند.

وی بیان کرد: در قرآن کریم نمونه هایی از درود بر پیامبران در دوران مختلف تاریخ بیان شده که این امر به خوبی نشانگر جایگاه و مقام والای پیامبران در پیشگاه الهی است.

شیخ الهلالی ادامه داد: ائمه اطهار(ع)، پس از پیامبر می توانند مسلمانان را به وسیله قرآن کریم هدایت کرده و آنان مسیر والای پیامبران را در میان امت اسلامی حفظ می کنند.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر افزود: بدین ترتیب پس از ائمه اطهار(ع)، علما و دانشمندان اسلامی خواهند توانست مسلمانان را از خطا و لغزش در امان نگاه دارند.

وی عنوان کرد: امروز صهیونیست ها و دشمنان  دین اسلام تلاش دارند تا دین اسلام را نابود کنند، به همین دلیل بسیاری از علمای اسلامی باید با آگاهی کامل، این فتنه ها را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: وحدت امری است که باید مسلمانان به آن پایبند باشند و این امر موجب می شود تا اسلام در جهان کنونی از نقشه های پلید داعش و صهیونیست حفظ شود.

شیخ الهلالی اظهار کرد: گروهک تروریستی داعش به زودی از بین خواهد رفت و بدین ترتیب پرچم وحدت امت اسلامی در جهان برافراشته خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha