پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 402238
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ بنا بر کلام نورانی حضرت رسول(ص) خدمت به همسر کفاره و پاک کننده گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حور العین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران و مجاوارن مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته وحدت اظهارداشت: در روایات متعددی به مداومت بر صلوات خیلی سفارش شده است چون ماه ربیع، ماه تولد پیغمبر خداست و پیغمبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم در یک کلامی نورانی فرمودند که ارْفَعُوا أَصْوَاتَکمْ بِالصَّلاةِ عَلَی فَإِنَّهَا تَذْهَبُ بِالنِّفَاقِ (لكافي، ج2، ص493) یعنی موقع صلوات بر من صدایتان را بلند بکنید بلند صلوات بفرستید که این صلوات بر من نفاق و تفرقه و دوئیت را می‌برد.

وی افزود: یکی از خواص صلوات این است هم نفاق درونی هم نفاق و اختلاف دعواها را کم می‌کند. قدیمی‌ها هم هر کجا دعوا می‌شد می‌گفتند چرا دعوا می‌کنید بروید با هم آشتی کنید، صلوات بفرستید صلوات آب روی آتش است.

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند نزدیک ترین مردم در روز قیامت به من، کسانی هستند که در دنیا زیاد بر من و آل من صلوات فرستادن و دائم صلوات بودند.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کمک همسران در کارهای خانه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند؛ روزی رسول خدا (ص) بر در منزل ما وارد شد، فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس پاک می کردم. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مرا صدا زد و فرمود: یا ابالحسن! گفتم: لبیک یا رسول الله. فرمود: « بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد، و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

وی به ادامه روایت اشاره کرد و افزود: حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند؛ ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.

ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار  دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر  و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر از دنیا بیرون نمی رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می شود.

ای علی! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حور العین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.

ای علی! خدمتکار همسر نمی شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد. »

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: خداوند متعال، خداوند رحمه للعالمین است و فقط برای دستگیری از مخلوقاتش دنبال بهانه است و لذا با حداقل کمک در منزل می توانیم به همه نیازهای مادی و معنوی خود برسیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha