جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبدالرحمن ملازهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت چابهار، بهره‌گیری و تأسی به سیره اخلاقی پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و اصحاب راستین پیامبر(ص) را به‌عنوان یک ضرورت و چراغ راه هدایت برای بشر معاصر معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه» از مشهد، مولوی عبدالرحمن ملازهی، شب گذشته در نخستین هم‌اندیشی «امام رضا(علیه‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلام» که در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، نبی مکرم اسلام(ص) را رحمتی برای تمام بشریت خواند و تصریح کرد: تمام بشریت، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، مرهون رحمت پیامبر اکرم(ص) هستند؛ زیرا ایشان رسالت آئینى را بر عهده داشتند که سبب نجات همگان است، حال اگر عده‌ای از آن بهره بردند و گروهى از آن استفاده نکردند، این مربوط به خودشان است و تاثیرى بر عمومى بودن رحمت الهی ندارد.

امام جمعه اهل سنت چابهار افزود: پیامبر اکرم(ص) تیرگی و تاریکی جهان را با نور اسلام روشن کردند و طلوع خورشید نبوت و رسالت کرامت انسانی را برای بشریت به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای امام رضا(علیه‌السلام)، تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) در ایران برای ما یک افتخار است و ایشان نگین گران قدر معنوی برای همه ایرانیان هستند.

مولوی ملازهی، بهره‌گیری و تأسی به سیره اخلاقی پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و اصحاب راستین پیامبر(ص) را به‌عنوان یک ضرورت و چراغ راه هدایت برای بشر معاصر معرفی و عنوان کرد: مطالعه سیره امام رضا(علیه‌السلام) به حقیقت‌جویان می‌آموزد که تاریخ گذشتگان چراغ راه آیندگان است.

 امام جمعه اهل سنت چابهار تاکید کرد: توجه به تزکیه اخلاق انسانی و آراسته شدن به فضایل اخلاق انسانی در پرتوی سنت و سیره معصومین(علیهم‌السلام)، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای انسان است.

وی در تبیین لزوم توجه به سیره حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، اظهار کرد: سیره حضرت رضا(ع) همچون جد بزرگوارشان نبی مکرم اسلام(ص) بر پایه خدامحوری و فرهنگ قرآنی بنیان نهاده شده و این دو محور امروز می‌تواند چراغ هدایت ما باشد.

مولوی ملازهی در پایان گفت: سلاله پاک پیامبر(ص) به هرکجا رفتند، محور اتحاد و برکات بسیاری برای امت اسلامی و پایگاهی برای نشر معارف ناب اسلامی شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha