جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد شدید مخاطبان از مستند جدید بی بی سی درباره مسلمانان

حوزه/ مستند طنز تلویزیونی جدید شبکه بی بی سی با نام «مسلمانانی چون ما» انتقادات شدیدی را در جامعه انگلستان برانگیخته و بسیاری مخاطبان مسلمان این برنامه را توهین به اعتقادات اسلامی می‌دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، مستند طنز تلویزیونی جدید شبکه بی بی سی درباره مسلمانان با نام «مسلمانانی چون ما»، سبب بروز انتقادات شدیدی در جامعه مسلمانان انگلستان شد. بسیاری از مخاطبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به پخش این برنامه اعتراض کرده و آن را توهین به اعتقادات اسلامی تلقی کردند.

عبدالله شعیب یک مسلمان انگلیسی در این باره نوشت: شبکه بی بی سی یک گروه از بحث برانگیزترین مسلمانان را برای بازی در این برنامه استخدام کرده که با هم در یک خانه می‌جنگند. کجای این برنامه اسلام را به مردم معرفی می‌کند؟

مخاطب دیگری نوشت: دین من (اسلام) وسیله تفریح و مسخره شب‌های دوشنبه نیست!

بسیاری از بینندگان مسلمان نیز با انتقاد از شخصیت‌های بحث‌برانگیز و جنجالی انتخاب شده برای این برنامه تلویزیونی آن‌ها را به هیچ عنوان نماینده شخصیت مسلمانان در دنیای واقعی ندانستند.

یکی از مخاطبان در این باره نوشت: شاید بهتر باشد برنامه‌ای راجع به 10 مسلمان واقعی بنویسند نه یک مشت آدم‌هایی که هیچ چیزی راجع به دین‌شان نمی‌دانند. چطور نشان دادن چنین مسلمانانی در تلویزیون انگلستان کلیشه‌سازی تلقی نمی‌شود؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha