پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرهنگ رمضانعلی غلامرضایی

حوزه/ اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود، دراین صورت می توان به ثمرات شگرف آن در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدوار بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سرهنگ رمضانعلی غلامرضایی، امروز در نشست بصیرتی  که تحت عنوان "انقلابی گری، دشمن شناسی"، در مدرسه علمیه امام صادق خوراسگان برگزار شد، در جمع طلاب اظهار کرد:  امام علی(ع)  علت انحطاط حکومت را بی تفاوتی آگاهان جامعه و ترک امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.  

وی با بیان اینکه در جامعه ما نخبگان نباید کنار گذاشته شوند، تصریح کرد: نخبگان و آگاهان جامعه سرمایه های اصلی کشور محسوب می شوند که این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز همیشه بوده است.

غلامرضایی تصریح کرد: موضوع مهم دیگری  که در فرمایشات رهبری می درخشد، بحث اقتصاد مقاومتی است؛ اعتقاد به اقتصاد مقاومتی جهت رهایی از رنج های کشور یک امر ضروری است،همچنین این بحث اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود، دراین صورت می توان به ثمرات شگرف آن در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی تأکید کرد: نجات کشور از رکود، تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال و جهاد کبیر از ثمرات تحقق اقتصاد مقاومتی و به تبع بهبود شرایط اقتصادی کشور است، اما در بحث نجات کشور از رکود  امروز آنچه که از مسئولین می شنویم محقق نشده است، همچنین در بحث تقویت تولید داخلی متاسفانه طبق آمارهای رسمی اخیر از گمرک کشور، واردات به رویه به کشور وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آنچه که امروزه دغدغه اصلی ملت  و علی‌الخصوص جوانان کشور ما است، بحث مهم اشتغال بوده که نه تنها محقق نشده است بلکه به صورت شعاری با آن برخورد می شود.

غلامرضایی پیرامون موضوع جهاد کبیر از نظر قرآن کریم و فرمایشات رهبری تصریح کرد: بیش از 27 سال از مدت رهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب بر ایران می گذرد ، در طول این مدت  رهبری به انحا مختلف مفاهیم زیربنایی جهاد کبیر را از جمله دشمن شناسی و عدم تسلط بیگانگان و مستکبرین را مطرح ساخته اند، همچنین در آیه های مختلف قران چون آیه شریفه 52  سوره فرقان  بر عدم تبعیت از از دشمن و راضی نشدن دشمنان و کافران از مسلمین تأکید ورزیده شده است.

وی با اشاره به بحث نفوذ دشمن در ابعادمختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور، یادآور شد:  جهاد کبیر باید در حوزه های مختلف کار شود و تبیین ابعاد مختلف آن بر دوش خطبا و وعاظ است، مردم باید نسبت به ابعاد مختلف این موضوع مهم اگاه شوند  که لازم آن آگاهی روحانیون و طلاب است.

معاون سابق سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) عنوان کرد: روشنگری رسالتی بر دوش روحانیت است؛ دشمن خواهان نفوذ و سپس تسلط است که بصیرت افزایی راه مقابله با آن است، برای تحقق این مهم باید حوزه های علمیه انقلابی بمانند تا با تربیت روحانیون انقلابی، مساجد و کانون های فرهنگی و مذهبی جامعه انقلابی بماند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha