پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز با بیان اینکه داعش درصدد اجرای احکام ظاهری شریعت با توسل به فشار و خشونت است، گفت: تکفیری ها هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز نشست بررسی " استنباط و نگاه دینی در داعش" امروز با حضور طلاب  و اساتید این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام حیدر عارف پور مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز ،در این  نشست بررسی "استنباط و نگاه دینی در داعش" که با حضور حوزویان این مدرسه برگزار شده بود، گفت: داعش اساسا حق تعیین سرنوشت را برای ملت ها به رسمیت نمی شناسد و در چند سال گذشته و به ویژه بعد از حوادث سوریه و تحولات اخیر عراق، و حتی در مناطقی که تصرف می کند، درصدد تشکیل دولت اسلامی است.

وی افزود: داعش درصدد اجرای احکام ظاهری شریعت با توسل به فشار و خشونت است. به عنوان نمونه، زنان را وادار به رعایت حجاب مورد نظر خود کرده و یا مردان را مجبور به شرکت در نماز جمعه می کنند و هر که تخلف کند، حد شرعی می خورد و یا اینکه با فتواهای خود ساخته ، نکاح جهادی با محارم را ترویج می دهند.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز گفت: آنها با مخالفین خود اعم از شیعه، سنی، مسیحی، علوی، کرد به طرز فجیعی برخورد کرده و آنها را به قتل می رسانند.

استاد حوزه شیراز گفت: عملکرد داعش در عراق و سوریه به قدری خشونت آمیز بوده و هست که حتی بعضی از سرکرده های گروهک های دیگر علیه این گروهک تروریست در برابر اهل سنت و شیعیان انتقاد کرده و به صورت رسمی اعلام کرده که هیچ ارتباطی با گروهک داعش ندارند و نقشی در تشکیل آن نداشته اند.

حجت الاسلام عارف پور بیان کرد: نوع رفتار داعش با مخالفین خود و اعدام های دسته جمعی مردم، به حدی است که نوعی خشم عمومی از داعش را در سوریه و عراق در بین دیگر کشورهای منطقه بوجود آورده است.

وی گفت: رفتارشناسی داعش به اینگونه است که  به لحاظ اعتقادی که غیر از خود، همه را کافر و مشرک می دانند و جهاد با آنها را واجب و ریختن خون آنها را لازم می دانند.

این محقق حوزوی   در پایان گفت: رفتار این گروهک تکفیری بیانگر اوج قساوت و ضدیت با حقوق انسانی می باشد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha