جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با تأکید بر این که راه گسترش تشیع، حرکت بر اساس عقل و منطق است، گفت: امام علی(ع) برای حفظ اسلام و عدم تفرقه در مسلمانان، ۲۵ سال سکوت و صبر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، استاد علی اکبر رشاد، تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه۲۴ آذر۹۵) ، در نشستی صمیمی با طلاب و اساتید مدرسه علمیه  محمدیه تهران «از مدارس زیر مجموعه حوزه امام رضا(ع)» که در محل شبستان این مدرسه برگزارشد، ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) وهمچنین هفته وحدت، اظهارکرد: میلاد حضرت رسول(ص)، تنزل روحانیت الهی در زمین است و باید در مقیاس  عالم هستی معنا شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان بیان کرد: از یادگارها و تدابیر دقیق امام خمینی(ره)، نامگذاری ایام ولادت پیامبر(ص) بنام هفته وحدت است، زیرا مسئله وحدت بین دو مذهب شیعه و سنی موجب پیشرفت مسلمانان خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، ادامه داد: همچنین از جمله اقدامات مقام معظم رهبری که موجب ایجاد وحدت بین مسلمانان شده است، تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است که به دنبال تاسیس این مرکز و تحت تاثیر اقدامات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بوده و باعث شد تا شیخ شلتوت مفتی الازهر، مذهب تشیع را به صورت رسمی، به عنوان یکی از مذاهب اسلامی به حساب آورد که این فتوا تاثیر بسیار زیادی در گسترش تشیع داشت.

استاد رشاد ضمن بیان این نکته که امیرالمومنین(ع) با خلفا همکاری چندانی نداشت و ۲۵سال خانه نشین بود، ابراز کرد: صبر ۲۵ساله امام علی(ع)، فقط و فقط برای حفظ وحدت و بقای اسلام بوده و خود حضرت هم به این نکته تصریح دارند.

وی تصریح کرد: وحدت امت اسلام مسئله بسیار مهمی است و کسانی که به وحدت ضربه می زنند، یا جاهل هستند و یا منکر و معاند؛ و حتی  برخی از این افراد جاهل یا معاند، به کشورهای غربی و دشمنان اسلام متصل اند و برای آن ها کار می کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: برخی در تلاش هستند که بین مسلمانان جنگ بر پا کنند تا مسلمانان از دشمنان اصلی خود غافل شوند؛ و البته تا حدود زیادی هم موفق شده اند؛ تعبیر شیعه انگلیسی در مورد این اشخاص تعبیر صحیحی می باشد.

استاد رشاد ضمن اشاره به نقش انقلاب اسلامی در گسترش تشیع بیان کرد: تشیع از زمان انقلاب تا به حال، در سطح جهانی شناسانده شده و به وسیله فکر و منطق گسترش پیدا کرده است؛ باید بدانیم که با توهین و فحاشی نمی توان کمکی به پیشرفت مذهب تشیع کرد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و تأکید بر ضروری بودن مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که حوزوی ها دانشجو شوند، بلکه به این معناست که در دانشگاه ها به عنوان استاد حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حوزه و دانشگاه هر کدام باید در جایگاه های خود باقی بمانند و آنچه بین حوزه و دانشگاه باید یکی شود، مبانی و منطق علم پژوهی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha