چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/تجلیل از پژوهشگران  و اساتید برتر موسسه دارالحدیث/حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار

استاد حوزه گفت: امروزه در فضای مجازی فعالیت بسیاری علیه فرهنگ تشیع انجام می‎شود و مردم نیز نگاه خاصی به این فضا دارند؛ باید کاری کنیم که این پژوهش‎ها از مراکزی چون دارالحدیث بیرون رفته و مخاطبان عام و خاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار امروز در مراسم  هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر  موسسه دارالحدیث با ذکر این مطلب که هسته اصلی پژوهشگاه، پژوهشکده‎‌ و گروه‏های پژوهشی هستند، گفت: پژوهشگران در مرحله ابتدایی باید معارف دین را به خوبی گرفته و بعد آنها را منتقل کنند.

وی افزود: پژوهش هایی که در این مرکز انجام می شود باید ناظر به نیازها و از دامنه معارف مذهب حقه شیعی و قرآنی باشد که خوشبختانه در این مرکز روند آموزشی در همین مسیر قراردارد که در ضمن اینکه پژوهشگاهی قرآنی و حدیثی است معارف اهل بیت(ع) را به شکل اجتهادی بررسی و ارایه میکند.

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: قرآن و روایات و به طور کلی منظومه اسلامی باید با قرائت اهل بیتی(ع) به دنیا معرفی و به شکل نظریه مطرح شود؛ تمدن اسلامی نیز بدون نظام سازی اسلامی بوجود نمیآید؛ علوم انسانی نیز بدون رویکرد قرآنی و حدیثی به علوم انسانی اسلامی مبدل نخواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت هدفمندی پژوهش های قرآنی و حدیثی تصریح کرد: یکی از مسایلی که باید در پژوهشگران مراکز اسلامی حاکم شود، توجه به هدفمند پژوهشها و حفظ روحیه شاد و با نشاط و البته پر از اخلاص در کار است.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار بر اهمیت تاکید بر نگاه قرآنی و حدیثی برای تولید مبانی علوم انسانی اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه در فضای مجازی فعالیت بسیاری علیه فرهنگ تشیع انجام میشود و مردم نیز نگاه خاصی به این فضا دارند؛ باید کاری کنیم که این پژوهشها از مراکزی چون دارالحدیث بیرون رفته و مخاطبان عام و خاص پیدا کند.

قائم مقام پژوهشکده قرآن و حدیث تصریح کرد: امسال 4 نفر از پژوهشکدههای این پژوهشگاه و یک کارمند نمونه از بخش پژوهش مورد تجلی واقع میشوند که تلاش داریم این برنامه را در جهت تقویت انگیزههای پژوهشگران این مرکز هر ساله به شکل بهتری انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha