پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله تسخیری

آیت الله تسخیری با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جهان اسلام، گفت: در کنار حرکت های مثبت تقریبی در جهان اسلام برخی حرکت های منفی نظیر دستگیری شیخ زکزاکی در نیجریه و کشتار مسلمانان میانمار قلب جهان اسلام را به درد آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد علی تسخیری، امروز چهارشنبه، در سومین نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران، طی سخنانی  با مروری بر شرایط کلی تقریب، نیاز ها، ضرورت ها، موانع و چالش های پیش روی تقریب، گفت: نشست علمای مقاومت در بیروت در ابتدای سال جاری بسیار تاثیرگذار و مهم بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حرکت های تقریبی بسیار مهمی که طی سال جاری در جهان اتفاق افتاده از جمله برگزاری کنفرانس گروزنی و تأکید شرکت کنندگان این کنفرانس بر مسئله تقریب و وحدت، افزود: در کنار حرکت های مثبت تقریبی در جهان اسلام برخی حرکت های منفی نظیر دستگیری شیخ زکزاکی در نیجریه و کشتار مسلمانان میانمارنیز صورت گرفته، از خداوند متعال خواستاریم که حرکت تقریبی را به پیروزی برساند.

راه اندازی 14 اتحادیه جدید تقریبی

آیت الله محسن اراکی نیز در این نشست گفت: با توجه به بحران های سال های اخیر جهان اسلام نیاز بود که مجمع جهانی تقریب فعالیت ها و اقدامات جدیدی را به اجرا بگذارد، بنابراین ایجاد پایگاه ها و دفاتر تقریب در برخی کشورهای اسلامی، ایجاد شبکه فعالان تقریب تحت عنوان منادیان تقریب، راه اندازی اتحادیه جوانان تقریبی و راه اندازی 14 اتحادیه جدید را در دستور کار قرار داد تا تقریب میدانی و عملیاتی شود.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های مجمع جهانی تقریب در حد فاصل نشست قبلی شورای عالی تاکنون، برنامه های محقق شده، برگزاری کنفرانس ها و سمینار های تقریبی در مناطق مختلف جغرافیایی جهان اسلام و برنامه های در دستور کار مجمع جهانی تقریب را ارائه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha