شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مصطفی رستمی-مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف

حوزه/ حجت الاسلام رستمی گفت: گاهی علم عامل جنگ های گسترده است و فجایعی را رقم می زند که نظیر آن مشاهده نشده است، لذا برای جلوگیری از چنین شرایطی باید دین را به میدان آورد و از ظرفیت های آن برای تحقق صلح پایدار استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام مصطفی رستمی، امروز در همایش "صلح، علم و دین" که در دانشگاه صعنتی شریف تهران برگزار شد، گفت: باید از ظرفیت حوزه و دانشگاه برای تبیین راهکارهایی در جهت تحقق صلح جهانی تلاش کرد.

وی ادامه داد:منظور ما از صلح شرایطی نیست که جنگ نظامی در آن نباشد، افزود: دنیا امروز دنیای پیشرفت علوم است و همه می دانیم که علم قدرت می آورد، اما اگر بنا بود این قدرت برگرفته از صلح را به جهان هدیه کند، امروز شاهد وقوع جنگ در نقاط مختلف دنیا نبودیم؛ از این رو اگر بناست دانش در جهت صحیح آن به کار گرفته شود، باید توسط دین جهت دهی شده و در این شرایط است که ما شاهد صلح پایدار هستیم.

مسئول نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شریف افزود: گاهی علم عامل جنگ های گسترده است و فجایعی را رقم می زند که نظیر آن مشاهده نشده است، لذا برای جلوگیری از چنین شرایطی باید دین را به میدان آورد و از ظرفیت های آن برای تحقق صلح پایدار استفاده کرد.

حجت الاسلام رستمی در پایان تصریح کرد: قدرت جهانی به تنهایی عامل ثبات و صلح برای بشریت نیست، چرا که اگر این قدرت در مقطعی از زمان به دست انسان خودکامه ای بیافتد، ممکن است شرایط نامطلوبی را شاهد باشیم، از این رو اگر قدرت های جهانی می خواهند به معنای واقعی در راستای صلح حرکت کنند باید از ظرفیت های دین در این حوزه بهره ببرند.

انتهای پیام 313/29

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha