جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش مادهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی از برگزاری روزانه تفسیر قرآن کریم در ۷۰۰۰ مسجد در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در افتتاحیه جشنواره مدهامّتان در موسسه امام صادق(ع) قم، حرکتهای قرآنی در مساجد را مایه سرافرازی دانست و بیان داشت: این فعالیتها پاسخی به شبهه وهابیت است که می گفتند در مساجد بیش از آنکه به ثقل اکبر توجه کنید به ثقل اصغر توجه می کنید.

مشاور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی افزود: چنانچه مسلمانان در عصر حاضر به قرآن کریم روی بیاورند، از مشکلات و بدبختی ها نجات پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی که در مساجد سراسر کشور در حال انجام است، مایه افتخار و سرافرازی نظامی اسلامی می باشد، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز در بیش از ۳۰ هزار مسجد در سراسر کشور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء طرح تلاوت نور اجرا می شود و در سال های اخیر نهضت تفسیر قرآن کریم در بیش از ۷ هزار مسجد و به همت ائمه جماعات و روحانیون برگزار می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم در سوره فرقان می فرماید که نباید از کفار تبعیت کرد، اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان سرافراز باشیم، باید به قرآن پناه ببریم.

وی گفت: مساجد از دیر زمان سنگر مبارزه با شیطان بوده است و انسان در محراب مسجد ابتدا با شیطان درون و سپس با شیطان بیرون مبارزه می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اگر امروز مسلمانان به قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) روی بیاورند و بدان عمل کنند، از بدبختی ها نجات خواهند یافت که مفسر حقیقی این قرآن نیز ائمه معصومین (علیهم السلام) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی تصریح کرد: قرآن کریم، کتاب هدایت و انسان سازی است و به استوارترین راه ها انسان را هدایت می کند که دشمنان نیز بر این امر معترف هستند.

وی عنوان کرد: وقتی دشمنان در خصوص عظمت قرآن کریم اعتراف دارند، نشان دهنده آن است که غیر از باور خودمان، باورهایی در دل تاریک آنها نیز وجود دارد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به وجه تسمیه انتخاب نام جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: اسم مدهامتان در آیه ۶۴ سوره الرحمن آمده که به معنای دو بهشت سرسبز است  که جایگاه اهل ایمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی افزود:جشنواره قرآنی مدهامتان در حقیقت اذان کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می‌رود و ما باید به احترام قرآن بایستیم و با آن تجدید پیمان کنیم.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha