پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طاهریان

حوزه/ در آستانه میلاد ختم رسولان حضرت محمد(ص) مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در قم آغاز شد.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشوردر حاشیه آیین افتتاحیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  از برگزاری مرحله کشوری یازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامّتان» در روزهای ۲۴ الی ۲۷ آذر ماه در قم خبر داد.

مرتضی طاهریان اظهار داشت: جشنواره بزرگ قرآن «مدهامّتان» به منظور شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و نیز  کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم برگزار می شود.

وی افزود: امروز شاهدیم که بهترین ظرفیت های قرآنی کشور ، فعالیت خود را از مساجد آغاز کرده اند و این چهره های قرآنی اکثر دوره های ارتقاء خود را در مساجد گذرانده و انس و آشنایی آنها با قرآن کریم در حقیقت از مساجد شکل گرفته است.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور ادامه داد: جشنواره بزرگ قرآن «مدهامّتان» مراحل استانی خود را پشت سر گذاشته و مرحله نهایی از امروز تا 27 آذرماه و در آستانه میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) در شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی با اشاره به بخش های مختلف جشنواره قرآنی «مدهامّتان» گفت: بخش های حفظ کل، حفظ 20 جزء ، اذان، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین بخش صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از بخش های این جشنواره قرآنی است.

وی بیان داشت: تعداد 300 تا 350 نفر از فعالان قرآنی کانون های مساجد سراسر کشور از مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند که البته در برخی از استانها مسابقات به صورت مرحله شهرستانی هم برگزار شده است.

طاهریان ادامه داد: در برگزاری این جشنواره قرآنی؛ ایده آل ما این است که مسابقات از کانون های مساجد آغاز شود و در مرحله شهر و استانی و ادامه یابد و بعد از آن مرحله کشوری برگزار شود و در نهایت مرحله بین المللی نیز برای آن در نظر گرفته شود تا شاهد برگزاری جشنواره قرآنی جوانان مساجد اسلام باشیم.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور با بیان اینکه آیین نامه های مرحله استانی برگزاری یازدهمین جشنواره «مدهامّتان» در خردادماه سال جاری منتشر شد، افزود: استانها نیز بر همین اساس مسابقات خود را از ابتدای شهریور ماه  تا نهایت آذرماه  برگزار کردند و نفرات برگزیده مرحله استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به زمان بندی برگزاری مسابقات کشوری یازدهمین جشنواره «مدهامّتان» گفت: افتتاحیه این مسابقات چهارشنبه 24 آذر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در دفتر آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید برگزار خواهد شد که در این مراسم برخی از قاریان تلاوت هایی خواهند داشت و در ادامه نیز از بیانات این مرجع تقلید استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات در اردوگاه یاوران مهدی (عج) جمکران، مراسم اختتامیه  روز شنبه و همزمان با سالروز میلاد با برکت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود و از منتخبین بخش های مختلف این جشنواره قرآنی تقدیر خواهد شد.

طاهریان همچنین به تعداد شرکت کنندگان یازدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 20 هزار نفر از فعالان قرانی کانون های مساجد سراسر کشور به صورت اینترنتی و حضوری در این مسابقات ثبت نام و شرکت کردند.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور در ادامه با اشاره به برنامه های جنبی یازدهمین جشنواره«مدهامّتان» در قم بیان داشت: برگزاری محافل انس با قرآن در 10 مسجد استان قم، استفاده از قاریان و موذنان این جشنواره در اوقات اذان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، برگزار ی آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور شرکت کنندگان در این جشنواره از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام برگزاری این مسابقات  است.

وی عنوان کرد: در بخش تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز 55 نفر از طلاب و ائمه جماعات سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد که موضوع اقتصاد مقاومتی در آیات و روایات از جمله بخش های مهم این قسمت است.

طاهریان در ادامه با بیان اینکه  مشهد مقدس در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، افزود: دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» سال آینده در مشهد مقدس برگزار می شود و در مراسم اختتامیه دبیرخانه برگزاری جشنواره به مشهد منتقل خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha