چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ دشمن امروزه به دنبال نفوذ است و اگر بتواند فکر افراد را تغییر دهد خطرناک است چراکه اگر دختری گمان کند باید خود را در معرض دید مشتری قرار دهند به دنبال این فکر عمل نیز حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در پنجمین نشست تخصصی حجاب و عفاف که در مرکز نمایشگاه های بین المللی پل شهرستان همزمان با افتتاح نمایشگاه پژوهش  به همت معاونت آموز ش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان برگزار گردیده بود گفت: احکام الهی مبتنی بر دلایل عقلی است و عقل بر آن حاکم است بر این اساس پوشش و حجاب نیز یک حکم عقلی است و اگر کسی حتی دین و مذهبی نداشته باشد صرف اینکه عقل دارد برای خود پوششی بر می گزیند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان در صدد آن برآمدند تا پوشش را از زنان ما بگیرند ولی متاسفانه در زمینه حجاب کوتاهی شده و در سطح کشور هیچ همایشی برای بررسی دلایل عقلی حجاب برگزار نشده، افرادی هم که در این زمینه کاری انجام داده اند دلایل نقلی و قرآنی را بررسی کرده اند.

وی در ادامه افزود: بنده چند سالی در زمینه حجاب کار تحقیقاتی انجام دادم و 8 دلیل عقلی و 12 دلیل روانشناسی برای ضرورت وجود حجاب پیدا کردم که در مکان های مختلفی منتشر نمودم لکن باید ضرورت این امر مهم همچون هوای پاک که رسانه ها برآن متمرکز می شوند حس شود و در این زمینه همه اقشار همکاری کنند.

آیت الله مهدوی در رابطه با نحوه پوشش افراد بیان کرد: عقلای عالم می دانند، هرکس از عقل کاملتری برخوردار باشد پوشش بهتری را بر می گزیند بر این اساس اگر پوششی بهتر از چادر مشکی بود عقل آن را جایگزین می نمود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در علم روانشناسی رنگ مشکی را رنگ صامت می دانند و هرچه رنگ شفافتر باشد آن را ناطق می گویند به جهت اینکه رنگ سیاه نور کمتری را منعکس می کند و به طور کلی جسم سیاه هیچ نوری را منعکس نمی کند و تحریک پذیر نخواهد بود.

عضو خبرگان رهبری در بیان یکی از دلایل عقلی برای اثبات حجاب گفت: انسان هر قدر شیء گرانبهاتری دراختیار داشته باشد نیاز به حفاظت و نگهداری بیشتری را احساس می کند، به عنوان مثال اگر ماشین گران قیمتی در اختیار داشته باشد سیستم ایمنی قابل اطمینان تهیه و حتی روی آن را با چادر می پوشاند.

آیت الله مهدوی در ادامه با تاکید بر این قضیه که پوشش مناسب فقط مخصوص خواهران نیست و بر برادران نیز لازم است گفت: پوششی مناسب است که رنگ، دوخت، نوع و کیفیت آن تحریک کننده نباشد و حیای انسان را حفظ کند که این قضیه در مردان نیز صادق است.

وی پیرامون میزان جذابیت افراد گفت: از گزاره های عقلی است که هرچه انسان جوانتر باشد جذاب تر است، از طرفی زنان از مردان جذاب تر هستند و حدودا اگر بخواهیم میزان زیبایی مردان را با زنان مقایسه کنیم زنان از 70 درصد زیبایی و مردان از 30 درصد زیبایی برخوردارند که البته این نسبت بدون در نظر گرفتن استثنائات است.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: زیبایی ها و جذابیت هایی که خداوند به انسان عطا کرده در صورتی که در جهت نادرست به کارگیری شوند اشکال دارد ولی اگر در مسیر درست خود یعنی زنان برای شوهران خود آرایش کنند و شوهران نیز برای همسران خود جذاب باشند نه تنها مذموم نیست بلکه توصیه نیز شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: علاوه بر زیبایی ظاهری زیبایی باطنی نیز وجود دارد که اگر دقت کنیم می بینیم افرادی دوست داشتنی تر هستند که زیبایی باطنی شان بیشتر باشد، با اخلاق باشند، مراعات حقوق مردم را بکنند و تقوا داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: دشمن امروزه به دنبال نفوذ است و اگر بتواند فکر افراد را تغییر دهد خطرناک است، چرا که اگر دختری گمان کند باید خود را در معرض دید مشتری قرار دهند به دنبال این فکر عمل نیز حاصل می شود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: سارقان گاهی بحث های فرعی را مطرح می کنند تا ما غفلت کنیم و گوهر وجود ما را به یغما ببرند براین اساس با ایجاد شبکه های ماهواره ای و پخش برنامه های غفلت زا گاهی در یک خانواده زن و شوهر در دام روابط نامشروع می افتند و عفتشان را از دست می دهند و بنیان خانواده را متزلزل می سازند.

وی تصریح کرد: دخترانی که خود را بزک می کنند و در معرض دید عموم قرار می دهند آیا می خواهند با همه مردها ازدواج کنند که چنین می کنند؟ بنابراین نمی توان به بهانه ازدواج به بی حیائی روی آورد.

آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به لباس شهرت و انگشت نما شدن، گفت: امروز با توجه به اینکه پوشیه زدن در جامعه ما موجب انگشت نما شدن می شود و لباس شهرت به حساب می آید استفاده از پوشیه برای زنان جایز نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha