پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کنگره نکوداشت آیت الله العظمی  مظاهری

حوزه/ کنگره نکوداشت حضرت آیت الله العظمی مظاهری با هدف معرفی مجموعه آثار و تالیفات این مرجع عالی قدر با حضور علما، فضلاء و مسئولان حوزوی و استانی، در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری صبح امروز با حضور آیات استادی دبیر شورای عالی حوزه، مقتدایی دبیردوم شورای عالی حوزه، نمازی، موسوی جزایری، طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان، صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، مرتضی بانک معاون کل سرپرست ریاست جمهوری، حجج اسلام والمسلمین واعظی، سید جواد گلپایگانی، استاندار اصفهان، اساتید، طلاب و اهالی علم و فرهنگ در سالن همایش موسسه اهل البیت(ع) آغاز شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به بیان اهداف برگزاری این کنگره پرداخت.

وی با بیان اینکه معرفی شخصیت های علمی و معنوی از اهداف این کنگره است، تصریح کرد: تجلیل از فرهیختگان و بزرگان علمی موجب تجلیل از انسانیت و معرفی ظرفیت های بزرگ علمای دینی است .

در ادامه آیات استادی، طباطبائی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین واعظی، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

رونمایی از 36 جلد از آثار و تمبر یادبود آیت الله العظمی مظاهری بخش دیگری از این کنگره است.

این کنگره همزمان با ایام هفته وحدت و مصادف با روز اخلاق و مهرورزی با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این فقیه بزرگ در اصفهان در حال برگزاری است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.

گفتنی است، حضرت  آیت الله مظاهری در سال 75 به توصیه رهبر معظم انقلاب و درخواست مردم عالم دوست اصفهان از قم پایگاه مرجعیت شیعه به اصفهان هجرت کردند و احیای جایگاه حوزه  اصفهان از جمله برکات حضور این مرجع عالی قدر است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha