جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد الطیب

حوزه/ شیخ الازهر تخریب میراث تاریخی و اماکن مقدس توسط گروه‌هایی چون داعش در سوریه و عراق را «تجاوز به میراث بشریت، جنایت علیه تمدن و عملی برخلاف ادیان، سنت‌ها و عقل سلیم» دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به نقل از middleeastmonitor، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر با فرستادن پیامی آشکار، خواستار جلوگیری از تخریب امکان مقدس و باستانی در سرتاسر جهان توسط گروه‌های تروریستی چون داعش شد.

شیخ الازهر در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی حفاظت از میراث فرهنگی در مناطق جنگی در ابوظبی پایتخت امارات، با تاکید بر تعهد عمیق اسلام به حفظ میراث تاریخی، از بین بردن میراث مسلمانان توسط تروریست‌ها را محکوم کرده و این اماکن تاریخی و مذهبی را متعلق به تمامی بشریت دانست.

شیخ الازهر در سخنانش گفت: این تروریست‌ها که مدعی هستند هم‌کیش ما می‌باشند، در واقع عده‌ای جاهل هستند و اسلام به شدت آنان را محکوم می‌کند. هر عملی علیه میراث بشریت و از بین بردن تاریخ مردم، مخالف با آموزه‌های اسلامی است. اسلام این اعمال وحشیانه‌ را جنایتی بزرگ علیه بشریت می‌داند.

شیخ در سخنانش تخریب اماکن مقدس و تاریخی توسط گروه‌هایی چون داعش در سوریه و عراق را «تجاوز به میراث بشریت،  جنایت علیه تمدن و عملی برخلاف ادیان، سنت‌ها و عقل سلیم» دانست.

لازم به ذکر است که دانشگاه الازهر در طول تاریخ، هرگز فتوایی در تایید تخریب اماکن تاریخی مذهبی صادر نکرده است.

در این همایش که توسط یونسکو برگزار شده بود، سران و وزرای 40 کشور مختلف، از جمله نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی و موزه‌ها حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha