پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام فاضل

حوزه/ با توجه به این که طلبه به عنوان یکی از اصناف جامعه ، باید در کنار تحصیل کارکرد اجتماعی داشته باشد، بنابراین نیازمند فراگیری اصول اولیه تبلیغ ، پژوهش ومدیریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام فاضل، در نشست " ضرورت پژوهش در حوزه"، در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) و مرکز تخصص زینب کبری(س) تنکابن بیان کرد: پژوهش، میدان منابع اطلاعاتی  و به دست آوردن نکات جدید است.

وی با اشاره به این که حوزه در سه حیطه پژوهش، تبلیغ و مدیریت کارکرد دارد، افزود: یک مبلغ برای تاثیر گذاری بیشتر و داشتن آینده ای موفق باید اصول تبلیغ را دانسته و اصول اولیه پژوهش و مدیریت را فرا بگیرد.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد:  با توجه به آیه 69 سوره مبارکه عنکبوت«وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ؛ کسانی که در  راه خدا جهاد کنند راه هدایت را بر ایشان مشخص می شود؛ لذا طلبه با کمک امر پژوهش می تواند توانایی خود را به درستی شکوفا  کند .

وی تاکید کرد: پژوهش جستجو در میان منابع اطلاعاتی و دستیابی به مطالب جدید  می باشد  و طلبه به عنوان یکی از اصناف جامعه در کنار تحصیل، باید کارکرد اجتماعی داشته باشد، بنابراین نیازمند فراگیری اصول اولیه تبلیغ ، پژوهش ومدیریت است.

حجت الاسلام فاضل بابیان این که حوزه در سه حیطه تبلیغ، پژوهش و مدیریت کارکرد دارد اظهار کرد : باید اصول اولیه ی هر سه کار را فرا گرفته و مهارت کسب نماید.

وی خاطرنشان کرد: یک مبلّغ برای موفقیت در کار خود علاوه بر تسلط بر اصول اولیه تبلیغ  باید  اصول اولیه ی پژوهش و مدیریت رانیز بداند .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha