پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز وحدت در میبد

حوزه/ به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد نبی اکرم جمعی از علمای شیعه و سنی و مسئولان شهرستانی و نظامی میبد نماز وحدت برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ همزمان با هفته وحدت جمعی از مسئولان شهرستان میبد، علما و مسئولان نظامی میبد با حضور در مسجد النبی مهمانشهر افاغنه این شهرستان در کنار برادران اهل تسنن، نماز وحدت  را به امامت شیخ عبدالشکور تاجیکی، امام جماعت مسجد اهل تسنن اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، حجت الاسلام فیاضی یکی از روحانیون شیعه افغانیدر این جمع اظهار کرد: مردم افغانستان داری فرهنگی عمیق و ریشه دار است و دشمنان بعد از اشغال افغانستان ازسوی اتحاد جماهیرشوری با ورود تروریست های داعش خیلی تلاش کردند که ملت ما را از ملت ایران جدا کنند اما نتوانستند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی که دنیای غرب ،کفر و الحاد علیه ایران اسلامی وارد جنگ شدند مردم افغانستان در کنار ملت ایران بود و امروز هم جوانان افغانستانی برای حضور درسوریه و دفاع از حرم اعلام آمادگی کرده و گفتند ما برای اسلام و قرآن جان می دهیم .

این روحانی افغانی مقیم ایران اظهار کرد: دشمنان نمی توانند مسیر ما را از ایران اسلامی که همان اسلام ناب محمدی است جدا کنند و مردم ستم دیده افغانستان، قدرشناس ایران اسلامی هستند از اینکه ملت ایران  آنها را به عنوان میهمان درخانه و شهر خود جا داده و امکانات لازم را برای یک زندگی آرام فراهم آورده اند .

فیاضی تصریح کرد: جوانان و مردمی که در میهمانشهر میبد زندگی می کنند نباید اجازه دهند دشمنان در آنها رخنه و ایجاد اختلاف و ناامنی کند .

وی با بیان اینکه اسلام، امت پیامبر را به اتحاد و وحدت و پشتیبانی همدیگر فرا می خواند گفت: باید در برابر دشمن مشترک بسیج شد و در سایه دین اتحاد خود را حفظ کرد .

این استاد حوزوی با تأکید بر اینکه همیشه ریشه اختلافات جهل نیست بلکه هوا و هوس هم است تصریح کرد: هرکس به دنبال تفرقه و نفاق بین امت اسلام باشد محکوم است و باید از تاریخ تلخ اختلافات پیشنیان درس بگیریم.

*امام جماعت اهل تسنن میبد: شیعه و سنی برادرند

شیخ عبدالشکور تاجیکی امام جماعت مسجد النبی میهمانشهر افاغنه در میبد هم قبل از اقامه نماز،شیعه و سنی را به اتحاد و یگانگی توصیه کرد و افزود: شیعه و سنی هر دو برادر مسلمان همدیگر هستند.

وی گفت: قبله ما یکی ،قرآن و پیامبر و خدای ما یکی است و هرکس که به خاطر کسب یا دوام قدرت خود، در بین ما تبلیغ و تفرقه می انداز خداوند خودش آنطور که شایسته است با آنها رفتار می کند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha