جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم تکمیل موسوعه آثار حضرت آیت الله مظاهری تاکید کرد و گفت: باید به درس های تفسیری این مرجع تقلید اهتمام بیشتری داشت و این موسوعه به کمک شاگردان و دستگاه های فرهنگی تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری که در سالن همایش موسسه اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این بزرگداشت و نکوداشت به سبب احیا و گردآوری آثار حضرت آیت الله مظاهری برگزار و باید نقطه آغازین این مسئله باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که برای برگزاری این کنگره خدمت حضرت آیت الله مظاهری رسیدیم، ایشان این امر را نمی پذیرفتند و بنده عرض کردم هدف اصلی ما صرف برگزاری یک جلسه تشریفاتی نیست و به دنبال گردآوری و احیای آثار حضرتعالی هستیم که بدین وسیله به جامعه علمی معرفی شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: شاید بسیاری از اهل فضل و علم در میان روحانیت نمی دانند که حضرت آیت الله مظاهری غیر از جنبه اخلاقی و فقهی، در ابواب دیگری نیز دارای آثار قابل توجهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: گردآوری منشورات ایشان فرصت خوبی را فراهم می کند که جامعه علمی از آثار ایشان بهره مند شود.

وی همچنین بحث معرفی اسوه های فضیلت و تقوا به خصوص در حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در استان اصفهان، به مناسبت برگزاری این کنگره، جمعی از شاگردان حضرت آیت الله مظاهری به حوزه های مختلف علمیه رفتند و جلسه ای با طلاب و فضلا داشتند؛ در این جلسات، نسل جدید حوزه خواستار آشنایی بیشتر با زوایای شخصیت  حضرت آیت الله مظاهری بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز داشت: برگزاری این کنگره ها باید تداوم داشته باشد و دستگاه های فرهنگ دینی باید ستاره های درخشان عالم روحانیت را که اسوه اخلاق و فضلیت هستند، به نسل جوان معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: اگر شهید مطهری و علامه طباطبایی(ره) برای نسل گذشته حوزه، اسوه و الگو بودند، نسل جدید باید با چهره های برجسته روحانیت آشنا شوند تا الگوگیری کند.

وی در ادامه بر لزوم تکمیل موسوعه آثار حضرت آیت الله مظاهری تاکید کرد و افزود: باید به درس های تفسیری این مرجع تقلید اهتمام بیشتری داشت؛ این موسوعه باید به کمک شاگردان و دستگاه های فرهنگی تکمیل شود و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه های علمیه سراسر کشور ارسال شود تا در معرض بهره برداری طلاب قرار گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آثار علمی حضرت آیت الله مظاهری نباید به فضای کنگره محدود شود، بلکه باید اثربخشی این اقدام را در سراسر کشور مشاهده کنیم.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha