جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آنساکو  معاون سابق رئیس جمهور سنگال:

حوزه/ معاون سابق رئیس جمهور سنگال، با تأکید بر ضرورت وحدت در میان امت اسلام، گفت: باید از فروپاشی امت اسلامی نگران باشیم زیرا هدف تفرقه افکنان نیز دقیقا همین مساله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آنساکو پیش از ظهر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: از کشوری در این همایش شرکت کرده ام که 90 درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند و به همین خاطر این کشور نقش مهمی در جهان اسلام ایفا می کند.

وی افزود: اینکه جمهوری اسلامی ایران، همیشه این کنفرانس را برگزار می کند، نشان دهنده این امر است که ایران، یک رهبر در جهان اسلام است.

معاون سابق رئیس جمهور سنگال خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که با وجدان حقیقی در این مسیر گام برداشته است و همه ما باید افتخار کنیم که به حرف های ایران گوش کنیم.

وی گفت: ایران نقش تجمیع کننده کشورهای اسلامی را باید ایفا کند زیرا همیشه سعی می کنند که وحدت و همبستگی را در میان کشورهای اسلامی تقویت کند.

آنساکو بیان کرد: همه ما نگران تفرقه هستیم به همین خاطر باید مراقب تفرقه افکنی در جامعه اسلامی باشیم؛ ما باید از فروپاشی امت اسلامی نگران باشیم زیرا هدف تفرقه افکنان نیز دقیقا همین مساله است.

وی افزود: امروزه همه ما از افراط طلبی و تروریسم رنج می بریم؛ دولتی که خود را اسلامی می داند و گروهی مثل بوکوحرام که جوانان را می رباید همه ما را خسته کرده اند و باید آنها را نفی کنیم.

معاون سابق رئیس جمهور سنگال خاطرنشان کرد: امروز به جای رشد و توسعه شاهد فروپاشی کشورهای اسلامی هستیم؛ نباید اجازه دهیم که این فروپاشی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی گفت: تمام این خشونت ها به نام اسلام مطرح می شود ولی ما بیان می کنیم که اسلام دین رحمت و بخشش است؛ به همین جهت به دنبال هستیم که آرامش و امنیت را در بطن جهان اسلام ایجاد کنیم.

آنساکو بیان کرد: همه ما به یک خدای واحد اعتقاد داریم پس چرا یکدیگر را تکفیر می کنیم؟ این خشونت ها یک درد بزرگ است که باید آن را از میان برداریم.

وی افزود: همه ما باید از روح بزرگ پیامبر خود الهام بگیریم و عشق و احترام را سرلوحه قرار دهیم؛ باید مشکلات در بین خود حل کرد و با عشق پیامبر(ص) به سوی صلح و وحدت گام برداریم.

معاون سابق رئیس جمهور سنگال خاطرنشان کرد: آنچه از اسلام بر می آید یک واقعیت کامل است؛ نباید تعاریف مختلفی از اسلام ارایه دهیم بلکه باید از وحدت سخن بگوییم در عین حالی که نظرات هم را نیز مشاهده می کنیم و آنها را تحمل می کنیم.

وی گفت: مسلمانان باید سلاح ها را به زمین گذاشته و از خونریزی ها خودداری کنند و با بحث و تبادل نظر، به تفاهم و وحدت برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha