شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ کنگره نکوداشت آیت الله العظمی  مظاهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان خاطره ای از دفاع حضرت آیت الله مظاهری از حجاب و چادر در ۲۲ سال قبل، گفت: ایشان به واقع درد دین دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله موسوی جزایری، پیش از ظهر امروز در کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری که درتالار اهل بیت(ع) برگزار شد، به بیان خاطره ای از این مرجع نقلید از باب ادای دین خود پرداخت.

وی بیان کرد: این خاطره من از ایشان متعلق به 22 سال قبل است، این مرجع عالی قدر در آن زمان در قم تشریف داشتند، ما در آن وقت براساس یک سری شواهدی احساسی از وقوع یک موضوعی در اهواز کردیم که چه بسا در کشور هم وجود داست  و آن این بود که یک گرایش عجیبی نسبت به کنارگذاشتن چادر از سوی خانواده ها دیده می شد که در حال تبدیل شدن به یک امر عمومی بود.

امام جمعه خوزستان تصریح کرد: ما و به همراه بخشی از علمای اهواز برحسب تکلیف شرعی در آن زمان بر چادر به عنوان حجاب برتر تاکید ورزیدیم  و در شورای امربه معروف  استان نیز مطرح کردیم، این امر با استقبال علما و فلای حوزه نیز روبرو شد ولی متاسفانه از سوی برخی از دولتمردان هم در داخل مخالفت هایی صورت گرفت که نیازمند حمایت و پشتیبانی قوی تری بودیم.

وی ادامه داد: در این زمان حضرت آیت الله مظاهری تنها عالمی بود که بیش ازدیگران احساس تکلیف و مسئولیت نمود و برای این امر خود شخصا به اهواز تشریف آوردند و در مکان های مختلف و با افراد متعدد دولتی صحبت کرد و تمام قد از امر حجاب و امر چادر به عنوان حجاب برتر و نظرما دفاع کردند.

آیت الله جزایری عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی حضرت آیت الله مظاهری از امر حجاب دراین زمان به گونه ای بود  که حتی شخصا و به تنهایی به تهران سفر کرده  و با برخی ازمسئولین وقت نشست هایی را برقرار کردند و برای اجرای این امر تاکید وف راوان ورزیده و نسبت به خطرات اهمال و غفلت نسبت به امر هشدار داده بود.

وی افزود: آیت الله العظمی مظاهری در صحنه برای دفاع تمام قد از حجاب بی بدیل  بود و من در این حرکت حضرت آیت الله مظاهری  نیتی جز درد دین و خدا را ندیدم، این مرجع عالی قدر به واقع درد دین دارد.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha