چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -۱

حوزه/ عالم عراقی با اشاره به مشکلات عدیده مردم کشورش و با بیان این که ملت عراق بهای مبارزه با تفرقه را پرداخت می کند، گفت: غلبه بر فتنه و دشمنان دین اسلام، راهی جز وحدت امت اسلام، نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ مهدی السمیدعی بعد از ظهر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: قلب های ما مسلمانان آغشته از غم است و این به دلیل شرایطی است که در جوامع مسلمان می گذرد.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که قلب های مسلمانان با هم متحد نیست و فقط کسانی که بوی خوش پیامبر الهی را استشمام کرده اند در سعادت هستند.

این عالم عراقی بیان کرد: آنچه در کشورهای عربی شاهد هستیم نشان می دهد که امروز به شدت به وحدت نیاز داریم و کینه ورزی و حسدها با آموزه های اسلامی تطابق ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عراق کشوری است که شریف ترین فرزندان آدم بعد از انبیاء را به خود دیده است؛ کشوری که بیش از 40 پیامبر را در خود جای داده است.

السمیدعی گفت: عراق خاستگاه مقاومت بوده است و توانسته ایم در سالهای مختلف در مقابل دشمنان و تفرقه افکنان بایستیم؛ دشمنان، عزیزان ما را کشتند و به این کار افتخار می کردند و این چیزی است که دنیا نیز به چشم خود مشاهده کرد.

وی افزود: در روزی که داعش و مبلغین فتنه وارد شدند بسیاری ساکت نشستند و چیزی نگفتند و شاهد کشته های بی شماری از ما بودند.

این عالم عراقی بیان کرد: امروزه مردم سوریه و عراق و یمن هر روز سایه جنگ و خون را بالای سر خود می بینند و هر روزه انسان های بی شماری از کودکان و زنان و پیران کشته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه که مسلمانان، ایمان خود را به چشم جهانیان بکشند این کار را با وحدت انجام دادند؛ غلبه بر فتنه و دشمنان دین، راهی جز وحدت نخواهد داشت.

السمیدعی گفت: همه آنچه برای تفرقه افکنی در عراق ایجاد شد، نابود شد و مردم عراق در حال بیرون راندن این جرثومه فساد هستند؛ همه ملت عراق مقاومت خواهند کرد  و هزینه بالای این مقاومت را خواهند پرداخت و جلوی تفرقه مسلمانان را خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha