جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد موحدی - دادستان انتظامی قضات

حوزه / حجت الاسلام موحدی آزاد با تاکید بر این که دستگاه قضا در اجرای عدالت با کسی تعارف ندارد، گفت: دستگاه قضا با اجرای عدالت از ارزش های والای اسلام و مکتب تشیع و دستاوردهای انقلاب حراست و پاسداری می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام محمد موحدی آزاد امروز در نشست با قضات استان لرستان از صدور کارنامه قضایی برای قضات کشور خبر داد و افزود:این اقدام از طرف دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نسخه ای از کارنامه قضایی در اختیار قضات قرار خواهد گرفت تصریح کرد:قاضی می تواند براساس سیستم پیش بینی شده در این اقدام عملکرد فعالیت خود را در حوزه های مختلف رصد نماید.

دادستان انتظامی قضات کشور بر ضرورت مستند نویسی آراء و تصمیمات قضایی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت:در این زمینه آراء باید مستدل و محکم باشد.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد شجاعت ،استقلال،قدرت استباط و شم قضایی را از جمله ویژگی های یک قاضی کارآمد برشمرد و بیان داشت:قاضی باید با دید قضایی و اشراف بر موارد قانونی و حقوقی رسالت خود را انجام دهد.

وی بر رعایت استاندارد زمان رسیدگی به پرونده ها، رعایت نگارش حقوقی،اهتمام به جلب نظرات مشورتی و مدیریت پرونده تاکید کرد و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهایی که قانون در اختیار ما قرار داده از بزرگترین سرمایه قوه قضاییه یعنی قضات سالم و کارآمد حمایت می کنیم.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه تخلفات انتظامی رو به کاهش است افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار قاضی در کشور انجام وظیفه می کنند و دادستان انتظامی قضات تنها نهاد نظارتی درون سازمانی تشکیلات قضایی است.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه سال گذشته رضایت مردم از عملکرد دستگاه قضا افزایش یافته است، تصریح کرد:کاهش آمار شکایات نشان دهنده رضایت مردم از دستگاه قضا است.

وی بر ضرورت حساسیت نسبت به سلامت مجموعه قضا در برخورد با تخلفات تاکید کرد و خاطر نشان کرد:در برخورد با تخلفات دستگاه قضا هیچ اغماض نداریم و در بررسی پرونده عدالت در اجرای کار شرط اساسی فعالیت قضات است.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضا نقش مهمی در تبلیغ و تبیین افکار تشیع دارد، افزود: دستگاه قضا  با اجرای عدالت از ارزشهای والای اسلام و مکتب تشیع و دستاوردهای انقلاب حراست و پاسداری می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha