پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ امیر الدین - معاون مفتی روسیه

حوزه/ معاون مفتی کل مسلمانان کشور روسیه، با بیان این که ضرورت وحدت امت اسلام بیش از هر زمان دیگری وجود دارد، گفت: وحدت امت اسلام، بیش از هرچیزی مورد هدف دشمنان اسلام است و به همین دلیل تمام تلاش های ما باید روی همین اصل مقابله با دشمنان اسلام استوار باشد و خوشبختانه ایران اسلامی در این مسیر گام بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ امیرالدین، عصر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران برگزار می شود، گفت: وحدت اسلامی از دستورات اکید قرآن کریم و پیامبر است.

وی افزود: وحدت یک پایه ایدئولوژیک دارد که روابط بین امت اسلامی را نیز تنظیم کرده است؛ روابط بین کشورهای اسلامی با محوریت حق برقرار و باعث می شود که آنان با هم متحد شوند.

معاون مفتی کل مسلمانان روسیه خاطرنشان کرد: برخی از افراد تندرو در بین صفوف کشورهای اسلامی ایجاد تفرقه می کنند و با اقداماتی که انجام می دهند فرقی با کفار ندارند.

وی گفت: امروزه نیازمند وحدت هستیم و باید با چالش های خارجی که با آن مواجه هستیم مبارزه کنیم و به همین خاطر باید پاسخ روشن و دقیقی به سوالات مختلف در خصوص ایمان و کفر بدهیم.

امیرالدین عنوان کرد: پاسخ به سؤالات مذکور عملا داده شده است ولی باید به شکل روشن این مباحث را بیان کنیم؛ بزرگانی چون غزالی به هیچ وجه از تکفیر و تفرقه حمایت نمی کرد و به شدت با آن مخالف بود.

وی افزود: وحدت امت اسلام، بیش از هرچیزی مورد هدف دشمنان اسلام است و تمام تلاش ها باید روی همین اصل مقابله با دشمنان اسلام استوار باشد و خوشبختانه ایران اسلامی در این مسیر گام بر می دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha