جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی

حوزه/ عالم موریتانیایی گفت: سیاست های غلط برخی کشورها و تبلیغات دشمنانه آنان از جمله سیاست تکفیر، به اصل وحدت ضربه بسیار شدیدی می زند ولی در مقابل همه این جریانات، ایران اسلامی وجود دارد که قدم های بزرگی برای وحدت و علیه تروریسم بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استاد شیخ عبدالله از کشور موریتانی، عصر امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران در حال برگزاری است، با اشاره حدیث سلسله الذهب گفت: در منابع اسلامی آمده است که اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به سرچشمه فیض وحی متصل بودند.

وی افزود: در حدیث سلسلة الذهب که از صحیح ترین احادیث است؛ بیان شده که کسانی که وارد دژ الهی شوند در امان خواهند بود.

این عالم کشور موریتانی بیان کرد: در همین راستا باید به نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله و مبارزه با تکفیر اشاره کرد؛ نقش بزرگ مقابله با تکفیر، بر عهده علمای بزرگ است؛ در دوران حاکمان مختلف کشورها نیز این نقش ایفا شده است، زیرا فقها به دنبال منصب و جایگاه نبوده اند و به همین خاطر همیشه به ماموریت خود عمل می کردند.

شیخ عبدالله گفت: اگر علم، به تنهایی محور باشد، مقدمه است و به نتیجه نمی رسد، و تنها علمی که با خداوند پیوند بخورد می تواند راهگشا باشد؛ به همین دلیل اگر علما به فساد مبتلا شوند نتایج بسیار بدی به بار خواهد داشت.

این عالم کشور موریتانی اظهارکرد: علمای اسلامی هیمشه باید به دنبال شریعت اسلامی باشند و کسانی که اهلیت و شایستگی ندارند نباید در این جایگاه قدم بردارند.

وی افزود: سیاست های غلط برخی کشورها و تبلیغات دشمنانه آنان، به اصل وحدت ضربه بسیار شدیدی می زند ولی در مقابل همه این جریانات، ایران اسلامی وجود دارد که قدم های بزرگی علیه تروریسم بر می دارد.

شیخ عبدالله بیان کرد: امروزه کشورهای اسلامی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و خدا را شاکریم که در جهان اسلام کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران حضور دارد که علیه استکبار و صهیونیسم قیام کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران موجب ارتقای کلیت جهان اسلام شده و در مقابل مستکبران ایستاده و این راهی که ایران طی کرده است باعث عزت اسلامی و زمینه سازی ظهور است.

این عالم کشور موریتانی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله ظهور امام زمان(عج) اشاره و اظهار کرد: مساله ظهور مسئله ای کاملا دینی و نبوی و قرآنی است و کسی نمی تواند آن را منکر شود و خوشبختانه امروز ایران در مسیر تحقق ظهور قدم بر می دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha