سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله تسخیری

حوزه/ مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، با بیان این که داستان کربلا درس بزرگی برای دشمنان اسلام است، گفت: یزید با شهادت امام حسین(ع) تصور می کرد پیروز شده، ولی آنچه امروز باقی مانده، نام امام حسین(ع) است که هر روز در جهان متجلی تر از قبل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در مراسم سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: خوشبختانه رویکرد علمای اسلامی به مسئله وحدت و عناصر شکل دهنده به آن کاملا عینی و شفاف است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام افزود: یکی از مسایلی که در این کنفرانس به چشم خورد، اهمیت در نظر گرفتن محبت و وجود اهل بیت(ع) در بیان سنن نبوی و همچنین انتقال کلام وحی و محوریت ایشان در راستای تبیین اهمیت وحدت اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مذاهب اسلامی همگی به اهل بیت پیامبر(ص) عزت می نهادند و قدر آنها را می دانستند و بیان این مسایل از سوی علمای اسلام قطعا اذهان مسلمانان را نسبت به این مهم متوجه خواهد کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همه ما باید از این عبرت ها استفاده کرده و امیدواریم علمای بزرگ جهان اسلام، سخنان بزرگان دین را عاملی برای دریافت کدهایی برای عمل به وحدت بدانند و به آن متوسل شوند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین تصریح کرد: وحدت باید بر اساس شاخصه های مشترک شکل گرفته که یکی از محوری ترین این شاخص ها، می تواند مسئله فلسطین و ضدیت با صهیونیسم باشد.

آیت الله تسخیری بیان کرد: دشمنان فلسطین می خواهند فلسطین را نابود کنند ولی خود آنها نابود شدند و فلسطین همواره محور جنبش ما خواهند ماند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که داستان کربلا درس بزرگی برای دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: همانگونه یزید با قتل امام حسین(ع) تصور می کرد پیروز شده، ولی آنچه امروز باقی مانده، نام امام حسین(ع) است که هر روز در جهان متجلی تر از قبل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha