پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله قبلان

حوزه/ آیت الله قبلان گفت: از تمام مسلمانان می خواهیم از ایران برای تحکیم وحدت میان مسلمانان حمایت کنند، زیرا ایران برای تامین منافع و مصالح تمام مسلمانان فعالیت می کند و فرقی میان مذاهب در این زمینه قائل نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز پنج شنبه گروهی از علمای شیعه و اهل سنت ایران ضمن سفر به لبنان با آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعه دیدار کردند.

این گروه شامل شیخ مصطفی مرسلی مشاور دکتر علی اکبر ولایتی، شیخ مصطفی محمودی امام جماعت پیرانشهر، محمد فتحعلی سفیر ایران و محمد حسین شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان بود و حاضران در این دیدار درباره وحدت اسلامی و اوضاع عمومی منطقه و لبنان گفتگو کردند.

آیت الله قبلان در این دیدار برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد و افزود: ایران نقطه امید امت اسلامی برای رفعت مسلمانان و تحقق وحدت و عزت است و ما از جمهوری اسلامی ایران و تلاش های این کشور برای تحقق وحدت اسلامی و تقریب مذاهب و از بین بردن تفرقه تشکر می کنیم، چون می بینیم ایران با جدیت برای تحقق وحدت تلاش می کند و ما از تمام مسلمانان می خواهیم از ایران برای تحکیم وحدت میان مسلمانان حمایت کنند، زیرا ایران برای تامین منافع و مصالح تمام مسلمانان فعالیت می کند و فرقی میان مذاهب در این زمینه قائل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مرسلی نیز در این دیدار گفت: امیدواریم در سایه تحقق وحدت اسلامی خداوند به ما عزت بیشتری عنایت کند و شاهد عظمت و قدرت دوباره اسلامی در جهان اسلام باشیم و من از اینجا به روح بلند امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و علمایی که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران سهیم بوده اند و همچنین به محضر رهبر معظم انقلاب ایران و تمام کسانی که برای سربلندی اسلام تلاش می کنند درود می فرستم و از همه مسلمانان می خواهم در راه تقویت وحدت اسلامی گام بردارند؛ چراکه تفرقه میان مسلمانان مهم ترین هدف دشمنان اسلام است و امروز نیز شاهد تلاش این دشمنان برای تحقق تفرقه و دشمنی در جهان اسلام هستیم.

شیخ مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر نیز در این دیدار گفت: از دیدار آیت الله قبلان خرسندم و امیدوارم شاهد وحدت روزافزون مسلمانان باشیم.

وی افزود: نام شیعیان لبنان در تمام جهان پرآوازه است، چون به ولایت فقیه اعتقاد دارند و اکنون تمام مردم لبنان پیروز شده اند، زیرا توانستند در برابر دشمنان مستکبر و ظالم بایستند و جان های خود را نیز در راه بیرون راندن اسرائیل از کشور خود فدا کردند و پیروزی مردم لبنان در برابر اسرائیل به برکت ایمان و تقوا و حدت این مردم بود و توصیه من به مردم لبنان این است که وحدت خود را حفظ کنند و بدانند تا زمانی که متحد باشند کسی نمی تواند به آنها زور بگوید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha