جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ مفتی اعظم سوریه بر لزوم بهره‌مندی از گفتمان امام راحل در توسعه فرهنگ بیداری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ بدرالدین حسون،  در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، اظهار داشت: غرب همیشه با بیداری اسلامی مقابله کرده است. 

وی افزود: در گذشته، استعمارگران برای چپاول کشورهای اسلامی به هر روشی دست می‌زدند ولی در مقابل این جریان، جریان‌هایی چون اخوان المسلمین شکل گرفت. 

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه داعش تکمیل کننده یک جریان نامبارکی بود که به دنبال ایجاد خلافت‌های گذشته حرکت کرد، گفت: این جریان به شکل وحشتناکی اهداف خود را دنبال کرده و متأسفانه در برخی کشورهای دیگر نیز شکل گرفت. 

شیخ حسون گفت: دشمنان اسلام جریان خاصی را برای متلاشی کردن وحدت اسلام در پیش گرفتند و جریان‌هایی چون وهابیت، بهاییت و.. را نیز، با همین رویکرد در میان شیعه و سنی شکل دادند. 

وی افزود: بسیاری از کسانی که در می‌انمار، مسلمانان را به قتل می‌رسانند، از برخی کشورهای اسلامی به آن کشور رفتند و به همین دلیل باعث شدند که دولت می‌انمار بر روی مسلمانان مسلط شوند. 

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: اگر به جریان‌های تفرقه افکن در جهان اسلام نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که گروه‌های خاصی که بعضا درک درستی از اسلام نداشتند، باعث این درگیری بین مسلمانان شدند. 

وی عنوان کرد: پس از پیروزی مصر و سوریه در صحرای سینا، دشمنان تلاش کردند، با ایجاد اختلاف میان سپاه مسلمانان که در مقابل آن‌ها قرار گرفته بود، آن را متلاشی کنند و این مسئله هنوز هم، به هر شکلی در حال ادامه است. 

شیخ حسون با بیان اینکه گفتمان امام خمینی (ره) باید برای همه ما سرمشق باشد، خاطرنشان کرد: ایشان پس از فتح خرمشهر بیان کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و باید این نگاه خدا محورانه در همه امور و دیدگاه‌های عالمان و فعالان مسلمان، ساری و جاری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha