پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ یک عالم اهل کشور ترکیه، گفت: امام حسین (ع) فقط از آن شیعیان نبوده و حتی در انحصار مسلمین هم نیستند و از این رو باید دنیا را متوجه شخصیت ایشان کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، صلاح الدین اوزگندوز، شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب، مجمعی مبارک و به نوعی یک فرصت است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. 

وی افزود: به نظر می‌رسد نام این جریان را می‌توان، بیدارگری اسلامی نیز نامید زیرا این مجمع با حرکت بر اساس منطق در راستای بیداری اسلامی نیز حرکت می‌کند و از سویی یکی از مشکلات برخی از کشورهای اسلامی این است که برخی از مردم هنوز نسبت به توطئه‌های دشمنان هشیار و بیدار نشده‌اند. 

اوزگندوز در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت آموزه‌های نهضت عاشورا برای تحقق بیداری اسلامی و با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) در جهت بیدارگری اسلامی است، گفت: ایشان با این قیام، این پیام را به همه دنیا رساندند که چگونه باید در مقابل جریان کفر ایستادگی کنند. 

وی گفت: به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و نزدیک‌ترین یاران و اعضای خانواده ایشان، بیانگر این مطلب است که امام حسین(ع) قصد داشتند با خون خود و یارانشان، ملت‌های خواب آلوده در قبال ظلم و ستم را بیدار کنند. 

این عالم ترکیه‌ای با بیان اینکه این خون شریف همین امروز نیز ملت‌ها را بیدار می‌کنند، گفت: امام حسین(ع) فقط از آن شیعیان نیست و حتی در انحصار مسلمین هم نیستند؛ زیرا ایشان ابوالحرار است و باید همه دنیا را نسبت به ایشان متوجه ساخت. 

وی افزود: در راهپیمایی اربعین مشاهده کردیم که مسیحیان نیز در راهپیمایی حضور یافتند و این مساله بیانگر اهمیت این جریان مبارک است. 

اوزگندوز با اشاره به تکنیک‌های دشمنان برای جذب جوانان و انحراف جریان‌های اسلامی تصریح کرد: امت اسلامی باید بیدار شوند و ما نیز باید تکنیک‌هایی را در این مسیر ایجاد و به کار ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha