جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، مهم‌ترین عامل حفظ و تداوم انقلاب را وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر تا امروز میان عناصر حوزوی و دانشگاهی همدلی، همراهی و محبت متقابل وجود نداشت، به هیچ وجه امکان تداوم انقلاب نبود و امروز به همین دلیل باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، وحدت را به معنای همدلی و همراهی دانست و اظهار داشت: اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه دو جناح حوزوی و دانشگاهی شکل گرفت؛ به‌طوری‌که اگر حوزویان و دانشگاهیان با یکدیگر وحدت نداشتند و امام را همراهی نمی‌کردند، اصل انقلاب شکل نمی‌گرفت.

امام جمعه موقت اهواز، مهم‌ترین عامل حفظ و تداوم انقلاب را وحدت  حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر تا به امروز میان عناصر حوزوی و دانشگاهی همدلی، همراهی و محبت متقابل وجود نداشت، به هیچ وجه امکان تداوم انقلاب وجود نداشت و امروز باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

وی، با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی دشمن، تصریح کرد: امروز نظام سلطه بر خلاف تعهدات بین‌المللی، مقابل ملت ایران ایستاده و با تصویب تحریم "ایسا" و از آن طرف تهاجم نرم فرهنگی، می‌خواهد نظام ایران را زمین‌گیر کند، اما به برکت رهبری داهیانه امام خامنه‌ای و اتحاد بیش‌ازپیش ملت به ویژه حوزه و دانشگاهیان، در حال استمرار انقلاب و دست‌یابی به موفقیت‌های ویژه و گسترده هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، حمایت‌های همه‌جانبه مقام معظم رهبری از قشر دانشجو را سبب پیشرفت‌های عظیم علمی دانست و افزود: اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از قشر دانشجو نبود، امروز شتاب علمی آن‌ها چندین برابر دیگر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نمی‌شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به موانع موجود بر سر راه وحدت حوزویان و دانشگاهیان، اظهار داشت: هم اساتید دانشگاهی و هم حوزوی باید ضمن امیدواری به آینده، نسبت به چالش‌های موجود حساس بوده و در این راستا با برگزاری جلسات مستمر و مداوم، هم آسیب‌شناسی داشته و هم راه‌حل‌هایی برای برون از چالش‌ها ارائه دهند.

امام جمعه موقت اهواز، تحجر و غرب‌زدگی را از موانع اصلی وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز در بین برخی از حوزویان تحجرگرایی وجود دارد که امام خمینی(ره) نسبت به آن فریاد کشیده‌اند که نباید این مسائل وجود داشته باشد، در برخی دانشگاه‌ها نیز افراد و افکار سکولار و غرب‌زده سبب دفع روحانیت می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha