جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، با بیان این که آموزش پژوهش محور طلاب را مجتهد می‌کند، گفت: امروز با توجه به هجمه‌های دشمن، توجه به مسائل پژوهشی و مقابله با شبهات ضروری بوده و باید با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ادامه دهنده راه اهل‌بیت(ع) هستند، اظهار داشت: مدارس علمیه سراسر کشور، نمونه کامل و بارزی از سیره ائمه اطهار(ع) بوده و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

امام‌جمعه موقت اهواز، خدمت به ولایت مولای متقیان علی(ع) را یکی از وظایف حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: هدف از تربیت طلاب و رسیدن به درجه‌های بالای علمی و بکارگیری همه توان در خدمت به ولایت است.

وی با بیان اینکه معرفی علمای مطرح سبب استفاده هرچه بیشتر طلاب از اندیشه‌های علمی اندیشمندان اسلامی می‌شود، تصریح کرد: امروز معرفی علمای بزرگی همچون شهید مطهری و علامه امینی کمک شایانی به پیشرفت سطح علمی طلاب می‌کند که لازم است اساتید حوزه در این راستا تلاش کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اندیشه‌های استاد مطهری مبنای فکری انقلاب اسلامی است، گفت: مطالعه کتب شهید مطهری در کنار دروس اصلی حوزه، به تقویت بنیه‌های فکری طلاب کمک می‌کند تا جایی که مقام معظم رهبری در خصوص کتاب این عالم مجاهد بیان کرده‌اند که «کتاب‌های شهید مطهری بدون استثنا خوب هستند» و این به معنای نافذ بودن قلم شهید مطهری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدری، پژوهش در کنار آموزش را یکی از ضروریات امروز حوزه‌ها برشمرد و با بیان اینکه آموزش پژوهش محور طلاب را مجتهد می‌کند، اظهار داشت: امروز با توجه به هجمه‌ای که دشمن در زمینه‌های مختلف عقیدتی و فرهنگی آغاز کرده، توجه به مسائل پژوهشی و مقابله با شبهات ضروری بوده و باید با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha