پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سطح بالای تحصیلات مسلمانان ایرلند نسبت به غیرمسلمانان

حوزه/ یک دانشمند اهل کشور آمریکا، گفت: اطلاق اقلیت به مسلمانان، از سوی غربیان صورت گرفته است، در حالی که قرآن، واژه اقلیت را برای بنی اسرائیل به کار برده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدالحاصی، پیش از ظهر امروز و در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان، اظهار داشت: وقتی از اقلیت مسلمان صحبت می‌کنیم، در خصوص اعداد سخن می‌گوییم، ولی افرادی که نام اقلیت را می‌شنوند، بیشتر از عدد و رقم، مفهوم اقلیت معنوی را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه کلمه اقلیت وارداتی است و به تبع، درک آن نیز وارداتی است، گفت: این اصطلاح، توسط دنیای غرب به مدارس و رسانه‌های گروهی ما وارد و در ‌‌نهایت به عقل دسته جمعی ما وارد شد.

این عالم آمریکایی با بیان اینکه ما مسلمانان و مؤمنان، روابط خود را بر اساس اعداد پایه ریزی می‌کنیم، ولی هنوز تعریفی در خصوص اعداد، در دنیای اسلام صورت نگرفته است، گفت: بر اساس قول خداوند، گرایش به خداوند برای ما کافی است.

محمدالحاصی در پایان سخنان خود با بیان اینکه کلمه اقلیت به ما مسلمانان تحمیل شده است، گفت: اصرار غربی‌ها برای چسباندن کلمه اقلیت به مسلمانان در حالی است که آیه ۲۱ تا ۲۶ سوره مائده تاریخ بنی اسرائیل را تفکیک می‌کند و آن‌ها را اقلیت می‌داند؛ در سوره بقره در آیه ۲۴۶ تا ۲۵۲، کلمه قلیل استفاده شده است که حاکی از وضعیت آن‌ها است و بیان می‌شود که آن‌ها قربانی مستکبرین هستند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha