پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 402653
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
اعتکاف علمی طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، از برگزاری اعتکاف ماهانه علمی طلاب این مدرسه خبرداد .

حجت‌الاسلام چمن نژادیان، مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به برگزاری اعتکاف علمی طلاب در این مدرسه علمیه، بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن امتحانات نیم سال تحصیلی، تصمیم گرفتیم اعتکافی علمی برای همه پایه‌های تحصیلی مدرسه برگزار کنیم تا إن شاءالله طلاب در زمان باقی‌مانده به آغاز امتحانات به آمادگی درسی خوبی رسند.

وی مدت‌زمان اعتکاف علمی طلاب را یک ماه اعلام کرد و گفت: طلاب در این یک ماه زیر نظر مدیر گروه‌های درسی ضمن آشنا شدن با نقاط ضعف هر درس، به تقویت درسی هم‌حجره‌ای‌های خود کمک می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، با تأکید بر اینکه ارتقاء بنیه علمی-آموزشی طلاب، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کادر مدیریتی مدرسه علمیه است، افزود: برگزاری اعتکاف علمی ماهانه پیش از آنکه برای کمک به موفقیت تحصیلی طلاب در نیم سال نخست تحصیلی باشد، در حقیقت مجالی خواهد بود برای آزمایش طلاب بدین سبب که چگونه می‌توانند در مدت‌زمانی مشخص، نقاط ضعف خویش را پیدا و در راستای رفع آن، تلاش کنند.

حجت‌الاسلام چمن نژادیان، با اشاره به نحوه اجرای این اعتکاف علمی، اظهارداشت: طلاب در این مدت‌زمان، به طور کامل در مدرسه بوده و ضمن مطالعه فشرده دروس، یک سری برنامه‌های معنوی جانبی نیز برایشان در نظر گرفته شده تا إن شاءالله باب خیری برای موفقیت تحصیلی‌شان در امتحانات نیم سال نخست تحصیلی حوزه علمیه شود.

وی در پایان با بیان اینکه تربیت طلاب موفق، لازمه تلاش و پشت‌کار طلبه و کادر مدیریتی مدرسه علمیه می‌باشد، گفت: از هفته گذشته جلساتی با مدیر گروه‌های علمی مدرسه تشکیل دادیم تا برنامه‌ریزی جامعی را برای ارتقاء سطح علمی طلاب در مدت‌زمان برگزاری اعتکاف انجام داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha