جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی خانی

حوزه/ امام خمینی(ره) همیشه بر مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید داشتند و این امر را از مصالح نظام و منافع مردم و مسلمین می دانستند.

حجت الاسلام اصغر قاضی خانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: وحدت محور همدلی و پیشرفت در همه زمینه هاست.

وی در  ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد رحمت برای عالمین هستند و حتی اختلاف در تاریخ ولادت ایشان نیز زمینه ساز وحدت بین مسلمین شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت وحدت، تصریح کرد: وحدت سبب پیروزی و پیشرفت ملت هاست و در هر گروه و طایفه ای تفرقه انداخته شود، شکست بر آنها حاکم می شود.

وی با شاره به اهمیت وحدت گفت: توفیق پیشرفت و پیروزی مسلمین در طول تاریخ مرهون وحدت و همدلی است، با این حال دشمنان بی کار نبوده و برای از بین بردن مسلمانان برنامه ریزی می کنند.

حجت الاسلام قاضی خانی ابراز داشت: همان طور که وحدت در بین مسلمین سبب پیشرفت است، وحدت حوزه و دانشگاه نیز امری حیاتی برای پیشرفت کشور و اسلام است.

وی در ادامه با  اشاره به معنای وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: هدف هر دو گروه پیشرفت اسلام و کشور است و باید بدون اصطکاک و در کنار هم کار خود را انجام دهند.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: امروز هم حوزه و هم دانشگاه نقش بسزایی در تکامل و پیشرفت کشور دارد بنابراین وحدت امروز امری ضروری و مهم بین این دو گروه است.

وی در پایان با اشاره مبنای فکری رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در این رابطه خاطر نشان کرد: ایشان همیشه به مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه سفارش می‌کردند و این امر را از مصالح نظام و منافع مردم و مسلمین می دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha