جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مجمع عمومی سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی -(۹)

حوزه/ مفتی اعظم سوریه امام راحل را بزرگ مردی الهی دانست که در عصری که جهان اسلام در خواری به سر می برد عزت را به جهان اسلام برگرداند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ بدرالدین حسون، در نشست مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی که در محل برگزاری کنگره وحدت اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: دشمنان اسلام همیشه از اسلامی که با اهداف آنها در تقابل باشد مقابله کرده اند.

وی افزود: آنها برای تثبیت حاکمیت خود بر مسلمانان، با طراحی و نقشه، اسراییل را در قلب جهان اسلام کاشتند و به رغم تلاش های سال های اول برای مقابله، اما خیانت برخی حکام کشورهای اسلامی و نوکری آمریکا، باعث شد که روز به روز عزت مسلمانان کاهش یابد.

مفتی اعظم سوریه بیان کرد: در این دوره زمانی، جهان اسلام دوره حقیرانه ای را طی می کرد و هیچ کدام از کشورهای اسلامی جرأت نداشتند که سخنی از اسلام بگویند؛ حتی سخن گفتن از اسلام و عزت اسلامی نیز برای همگان تمسخرآمیز می نمود.

شیخ حسون بیان کرد: در این شرایط عجز و ناتوانی و ناامیدی جهان اسلام بود که امام خمینی(ره) به عنوان یک مرد بزرگ الهی در قلب این همه سیاهی ظهور کردند و با انقلاب اسلامی و با شعار خدا و اسلام اصیل، شاخ غول های استکبار را شکستند و اسلام را در قلب جهان اسلام مستقر کردند.

وی گفت: در این شرایط بود که امام خمینی(ره) به درستی متوجه مهمترین جراحت قلب جهان اسلام که همانا موضوع فلسطین بود شدند و از روز اول این نهضت پرچم مقابله با اسراییل را به دست گرفتند؛ حکام عرب را نیز به همراهی برای این مبارزه دعوت کردند که متأسفانه بسیاری از آن ها، جرأت همراهی با ایشان را نداشتند.

مفتی اعظم سوریه بیان کرد: مبارزه ایران اسلامی با مستکبران در حالی انجام می شود که کسانی که ایرانی ها را تکفیر می کنند، دست دوستی به سوی استکبار دراز کرده و نوکر این جریان صهیونیستی شدند و با اسراییل نیز دوست شدند.

شخ حسون خاطرنشان کرد: همه علما باید امروز به وظیفه اصلی خود نسبت به ملت اسلامی و کشور فلسطین به خوبی عمل کرده و اگر این کار را نکنند به وظیفه شرعی خود عمل نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha