پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم عمامه گذاري طلاب مشهد

حوزه / توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه وحدت مسلمانان يك راهبرد اساسي براي امت اسلامي است،‌ گفت: امروز همه اهل بيان و‌ قلم بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با اين اصل بر حذر باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي در مراسم عمامه گذاري طلاب خراسان رضوي كه با حضور اعضاي شوراي عالي حوزه علميه خراسان،‌ اساتيد و خانواده هاي طلاب در تالار ولايت حرم مطهر رضوي برگزار شد، ضمن تبريك فرخنده ميلاد با سر سعادت نبي مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) ، قرائت قرآن و ادعيه،‌ تضرع به درگاه الهي، توسل به اهل بيت(ع) و رنگ خدايي گرفتن را لازمه فعالان ديني در عرصه اجتماع برشمرد و با اشاره به آيه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا» ابراز كرد: دشمن شناسي و دشمن ستيزي از مهمترين ويژگي هاي ياران پيامبر(ص) است، دشمن ستيزي فرع بر دشمن شناسي است يعني در وهله اول بايد دشمن را به صورت قطعي شناخت و سپس با او ستيز كرد.

توليت آستان قدس رضوي محبت ورزي به يكديگر را دومين شاخصه ياوران رسول الله(ص)‌ معرفي و عنوان كرد:‌ به عظمت نام پيامبر(ص) هفته جاري به «هفته وحدت» نامگذاري شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.

وي با اشاره به اينكه وحدت مسلمانان يك راهبرد اساسي براي امت اسلامي است،‌ گفت: امروز همه اهل بيان،‌ قلم و فعالان فرهنگي بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان باشند و از اموري كه مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در ادامه «عبوديت و بندگي» را سومين ويژگي اصحاب پيامبر(ص) عنوان و گفت: ‌اگر عبد سالك به اين مقام برسد كه تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حكومت مي كند، يقينا رفتارش فرق خواهد كرد و در مسير عبوديت گام خواهد برداشت.

وي رفتار اجتماعي در سايه سبك زندگي اسلامی را يكي از مهمترين شاخصه هاي طلبه موفق معرفي و اظهار كرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدي چون آيت الله صدوقي،‌ اشرفي اصفهاني و ديگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.

وی در ادامه سخنان خود، نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با ازخودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha