سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، گفت: جنایتی که علیه شیخ زکزاکی انجام شد، به دلیل رویکرد تقریبی و وحدت گرایی ایشان در بین مسلمانان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مسعود شجره، امشب و در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد، اظهار داشت: عالمان تقریبی اعم از شیعه و سنی، باید سفرای عشق، دوستی و برادری، در دنیای اسلام باشند. 
وی افزود: امسال یکی از شخصیت‌های مهم تقریبی در جهان اسلام در بین ما نیست و این شخص، حجت الاسلام زکزاکی هستند که رهبر انقلاب ایران، ایشان را از بزرگان تقریب مذاهب دانستند. 
رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی افزود: به نظر می‌رسد، جنایتی که علیه شیخ زکزاکی انجام شد، به دلیل رویکرد تقریبی و وحدت گرایی ایشان در بین مسلمانان بود؛ اصولا تکفیری‌ها، کسانی که تقریب را دنبال می‌کنند، مورد هدف کینه‌های خود قرار می‌دهند. 
شجره در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علمای تقریبی، فرقه گرا نبوده، بلکه به دنبال آشتی دینی و اتحاد جوامع اسلامی هستند، گفت: اسلام اقلیت نمی‌شناسد و اصولا این کلمه، جایی در فرهنگ اسلامی ندارد؛ به نظرم باید رویکرد وحدت بخش خود را حفظ کرده و ادامه دهیم تا از این مسیر به عزت برسیم. 
وی خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی و برادران دیگر ما در اقصی نقاط جهان از جمله بحرین که به نمایندگی از ملت خود در راه آزادی قیام کردند، مورد هدف دشمنان اسلام قرار گرفتند؛ همچنین دو سال پیش و در زمانی که به اعتراضات القدس، به شکل نظامی حمله کردند، پسران شیخ زکزاکی را به قتل رساندند. 
رئیس کمسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه چندی پیش به نیجریه سفر کردم تا به شیخ زکزاکی به خاطر فعالیت‌های ایشان در راستای وحدت امت اسلام تشکر کنم، یادآور شد: در آنجا مشاهده کردم که علمای نیجریه به ایشان احترام گذاشته و حتی یکی از اساتید مسیحی نیز به ایشان ادای احترام می‌کرد. 
شجره در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شیخ زکزاکی به دنبال بیان چهره واقعی اسلام و تبیین رأفت و مهربانی در دین اسلام بود، گفت: ایشان همیشه نسبت به مشکلات جهان اسلام واکنش نشان می‌داد و حتی به مسیحیان نیز لطف داشتند؛ اصولا باید گفت که ایشان چهره اصیل اسلام را به خوبی به دنیا معرفی کردند. 
وی افزود: دشمنان یکی از چشم‌های ایشان را کور کرده‌اند و چشم دیگر ایشان نیز بینایی خاصی ندارد؛ ولی در این حین، عربستان و اسراییل به رئیس جمهور نیجریه پیام تبریک دادند که این عالم برجسته و مظلوم را این گونه شکنجه کرده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha