سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ سفر جمعی از علمای لبنان به قم

حوزه/علمای لبنان به فکر وحدت بین خود و تقویت جبهه مقاومت افتاده‌اند فکر مبارکی است، پیروزی‌های سوریه، لبنان و عراق همگی از ناحیه وحدت میان اهل تشیع و تسنن است، این نشان‌دهنده آن است که اسرائیل رو به ضعف و زوال می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت علمای مسلمان لبنان(تجمع علماء المسلمين في لبنان) اظهارداشتند:خداوند متعال را به خاطر زیارت شما در این روزهای عزیز سپاسگزارم و سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) را به شما تبریک می گویم. سخنان شما باعث شد تصور جدیدی برای بنده حاصل شود مبنی بر اینکه علمای لبنان فراتر از زمان خود می اندیشند و آینده و اتفاقات آینده را نیز تحلیل کرده و برای آن چاره می اندیشند.

ایشان افزودند: این روزها شاهد پیروزی های مختلف در لبنان و سوریه و عراق هستیم و بر این باوریم که تمام این پیروزی ها از برکات وحدت است و اگر وحدت میان شیعه و سنی نبود، این پیروزی ها محقق نمی شد. پیروزی در لبنان یک پیروزی زیبا بود و باعث شد اسرائیل در موضع ضعف قرار بگیرد و در سوریه نیز جبهه مقاومت در حلب پیروز شد و اینها از برکات وحدت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: اما در مورد اینکه شما اشاره کردید اندیشه تکفیری خطری بزرگ برای مسلمانان است، باید بگویم این اندیشه خطری بزرگ برای تمام جهان است و دفع آن ممکن نیست مگر اینکه ریشه این اندیشه در اذهان تکفیری ها و سران آنها که ادعای اسلام دارند، برکنده شود و بر ما لازم است علاوه بر مقابله نظامی و سیاسی با تکفیری ها به مبارزه فکری و علمی با آنها نیز بپردازیم و به این راه ادامه دهیم و بحمدالله شما افکار خوب و امیدبخشی در این زمینه دارید و من امیدوارم با قدرت به این راه ادامه دهید و بدانید که خداوند متعال شما را در برابر دشمنان یاری می کند.

این مرجع تقلید افزودند: در مورد اعزام گروه های علمای اهل سنت به کشورهای مختلف اسلامی که در میان فعالیت های تجمع علمای مسلمان به آن اشاره شد، باید بگویم برنامه خوبی برای ایجاد وحدت اسلامی و از بهترین راه های تحقق وحدت است و تردیدی نیست که آثار خوبی خواهد داشت و بر ما و شما لازم است که ارتباط خود را حفظ کنیم و گروه های علمایی ایران به لبنان و گروه های علمایی لبنان به ایران بیایند و این ارتباط حفظ شود. البته در مورد سایر کشورهای اسلامی درمورد شیعه و اهل سنت ایران تهمت های زیادی وجود دارد که لازم است گروه های مختلف اسلامی از کشورهای مختلف بیایند و با چشم خود ببینند آنچه تا کنون از دشمنان درباره ایران شنیده اند واقعیت ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: به یاد دارم برخی اهالی رسانه که از فرانسه به ایران آمده بودند از آنها پرسیدم که شما درباره ایران چه شنیده اید؟ و آیا ایرانی که اکنون دیدید همان ایرانی است که در ذهن شما ساخته بودند؟ و آنها گفتند نه این ایران با آنچه که تصور می کردیم متفاوت است.

ایشان افزودند: اگر این رفت و آمدها و ارتباطات بیشتر شود، دروغ های دشمنان ایران نیز بیش از پیش رسوا می شود و این خود می تواند عامل وحدت و تقویت آن باشد و در هر حال باید ارتباط ها حفظ شود و ما امیدواریم باز هم شما را ملاقات کنیم و درباره موفقیت ها و برنامه های شما بیشتر بشنویم و امیدواریم به زودی به پیروزی کامل برسید و اسرائیل از بین برود و از شما می خواهیم سلام ما را به برادرانمان در لبنان برسانید و به آنها بگویید ما شب و روز و پس از نمازها برای شما و پیروزی شما دعا می کنیم.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha