جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری همایش بین‌المللی یک روزه صراط النبی در جامو

حوزه/ همایش یک روزه صراط النبی به مناسبت میلاد نبی اکرم اسلام (ص) با حضور علما و متفکران مسلمان و غیرمسلمان در جاموی کشمیر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در همایش یک روزه صراط النبی که روز گذشته به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص)، در جاموی کشمیر برگزار شد، نه تنها عده‌ زیادی از روحانیون مسلمان از سرتاسر هندوستان حضور داشتند، بلکه علما و متفکران غیرمسلمان برای شنیدن پیام صلح و همدلی پیامبر عظیم الشأن اسلام در این همایش شرکت کردند.

غلامرضا انصاری سفیر ایران در نیودهلی ریاست افتخاری این همایش را بر عهده داشت.

نقش حیاتی آموزش در ارتقاء صلح در جامعه

غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند گفت: تحصیلات و آموزش و پرورش نقشی حیاتی در حفظ صلح و همدلی در هر جامعه‌ای ایفاء می‌کند.

وی افزود: روابط میان ایران و هند هر روز از تمامی جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ارتقاء پیدا می‌کند.

انصاری همچنین از فدراسیون شیعیان جامو به خاطر تلاش‌هایشان در ریشه‌کنی بی‌سوادی و نگرش آنان برای کمک به فقرا و نیازمندان جامعه بدون در نظر گرفتن طبقه، رنگ و مذهب، تقدیر به عمل آورد.

عاشق حسین خان، رئیس فدراسیون شیعیان استان جامو نیز پس از خوش آمدگویی به شرکت‌کنندگان در این همایش، اهداف و دستاوردهای این نشست را بیان کرد. این همایش از دو بخش تشکیل شده و در هر دو بخش، علما و روحانیون ملی و بین‌المللی به بررسی و ارزیابی زندگی پیامبر اسلام (ص)، آموزه‌های اسلامی و اهمیت صلح و همدلی از دیدگاه اسلام پرداختند. سخنرانان این همایش همچنین به پیروی از راه پیامبر اسلام و کسب دانش مذاهب مختلف تاکید کرده و تصریح کردند که اصل بنیادی تمامی مذاهب به روی همدلی و صلح میان توده‌ها تمرکز دارند.

سخنرانان اصلی این همایش شامل غلام رسول حمی، اصغر علی کربلایی، سید قمر قاضی زیدی، ذاکر حسین جعفری، کوثر علی جعفری، شاعر اهل بیت حیدر کراتپوری و ذوالفقار نقوی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha