جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجید فاطمی ارفع

حوزه / مدیر مدرسه علمیه رشید هجری مشهد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره درصدد سست کردن پایه های اسلام هستند، گفت: دشمنان با تحریف آرمان های نظام اسلامی و رواج بی بند باری در جامعه سعی در از بین بردن اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین مجید فاطمی ارفع، ظهر امروز در نشست بصيرتي حوزه ولايي حوزه انقلابي در مدرسه علميه امام خميني (ره) بجنورد اظهار داشت: حوزه انقلابی در تقابل دو جبهه تولی و تبری باید در خط مقدم باشد و مردم را دلداده  به معیارهای حق نماید

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در برابر کفار شدت و در برابر امت اسلامی محبت داشته باشد، افزود: جامعه اسلامی جامعه ای است که کنترل حب و بغض داشته باشد یعنی نسبت به مومنین محبت و نسبت به دشمنان بغض داشته که این نمونه بارز تولی و تبری است.

وی با اشاره به اینکه هنگام خواندن زیارت عاشورا که محورش لعن و سلام است، لعنش را به گروهی و سلام را به یک قوم دیگر میگوییم، اظهار داشت: این ها یک نوع تقابل است که در این زیارت یک جبهه و گروه که مورد سلام و احترام شما بوده و جبهه و گروهی که مورد لعن شما است، قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: این تقابل از همان روزی آغاز شد که خداوند متعال به ملائک فرمود که به آدم سجده کنید که شیطان از این کار سرباز زد و قسم به اغوای بشر کرد و از همان روز این تقابل به وجود آمد، شیطان تنها یک فرد نیست بلکه یک فرقه و گروه است که به اغوای بشر می پردازد.

وی تصریح کرد: از منظر قرآن دو نوع ولایت وجود دارد، یک ولایت، ولایت الله است و دیگری ولایت طاغوت، که این تقسیم بندی مربوط به خداوند است و براساس تقسیم بندی ما انسان ها یا بهشتی بوده و یا جنهمی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی ارفع با اشاره به حدیثی از پیامبر خطاب به حضرت علی (ع) گفت: پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمود: یا علی به اندازه راههایی که تو برای هدایت بشر داری شیطان نیز برای اغوای بشر دارد و شیطان با یک استراتژی خاصی به جنگ با بشر می آید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تا زمان ظهور امام عصر (عج) وظیفه ما این است که این جبهه ها را بشناسیم و در برابر آنها عکس العمل نشان دهیم، گفت: حوزه انقلابی یعنی در تقابل این دو جبهه در خط مقدم باشیم و مردم را دلداده معیار های حق کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره درصدد سست کردن پایه های اسلام هستند، افزود: دشمنان با تحریف آرمان های نظام اسلامی و رواج بی بند باری در جامعه سعی در از بین بردن اسلام هستند.

مدیر مدرسه علمیه رشید هجری مشهد با تاکید بر اینکه طلبه ها نباید به دنبال امام زمان خیالی باشند، اظهارداشت:  نباید تصور ما از امام زمان (عج) یک انسان سوار بر اسب سفید با لباس سبزباشد.

وی گفت: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور بفرمایند، نخستین کاری که انجام می دهند، برقراری عدالت در جامعه است و اگر مردم فقط بنشینند و انتظار ظهور را بکشند، مصداق همان مردم کوفه می شوند که منتظر امام حسین (ع) بودند، اما امام نرسیده به کربلا گرفتار شدند چرا که با نشستن و انتظار کشیدن این امر محقق نمی شود و باید با این جبهه ها از راهش وارد عمل شد.

گفتنی است، در پايان نشست بصيرتي حوزه ولايي حوزه انقلابي در مدرسه علميه امام خميني (ره) بجنورد به سئوالات مطرح شده از سوی طلاب پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha