پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ خانم جعفری، مدرک گرایی و تحصیل یکنواخت بدون کار پژوهشی را از آفات تحصیل در حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: کشور ما در همه رشته های علمی نیازمند تحقیق و پژوهش های کاربردی است.

خانم فاطمه جعفری استاد روش تحقیق و پژوهشگر برتر در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در یزد، در پاسخ به این سؤال که چگونه شعار امسال حوزه های خواهران «هرطلبه یک اثر پژوهشی» تحقق می یابد، اظهار کرد:  مطالعه علمی، روحیه هر طلبه و فضای علمی مدارس در ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب تأثیر گذار است.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب نسبت به تولید علم در حوز های علمیه، تصریح کرد: صرف تبلیغ و تحصیل در حوزه به تولید علم نمی انجامد، بلکه طلاب برای تحقق تولید علم باید همزمان با تحصیل به تحقیق و نوشتن روی بیاورند.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: یادگیری روش های تحقیق علمی برای حوزویان لازم است و اگر مدارس علمیه شرایط نرم افزاری و سخت افزاری پژوهش را فراهم کنند؛ هر طلبه بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک پژوهشگر مطرح می شود.

جعفری با اشاره به اینکه آنچه از گذشته و علمای بزرگ به دست ما رسیده است حاصل پژوهش و تحقیق و وقت گذاشتن علما بوده، افزود: اکنون ما در هر شاخه فقهی و هرشاخه ای از علوم حوزوی نیازمند تولید علم هستیم به ویژه در قشر زنان و مسائل فقهی جدید باید بتوانیم سئوالات امروز و مشکلات مردم را پاسخگو باشیم.

وی، مدرک گرایی و تحصیل یکنواخت بدون کار پژوهشی را از آفات تحصیل در حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: کشور ما در همه رشته های علمی نیازمند تحقیق و پژوهش های کاربردی است.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha