پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس موسسه باب العلم انگلستان در دیدار آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ آمدیم تا نماینده الازهر در کنفرانس وحدت باشیم و بگوییم الازهر همچنان در این راه قدم بر می دارد و امیدواریم مشکلات و موانع موجود برطرف شود و ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ایمن رئیس مرکز زبان عربی «باب العلم» انگلستان در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی، ضمن تقدیر از سخنان ارزشمند این مرجع تقلید گفت: الازهر از زمان تاسیس و در زمان تمام شیوخی که ریاست آن را بر عهده داشته اند پیشگام تقریب مذاهب بوده و با ایران در زمینه تقریب یک عقیده و روش داشته و اکنون افکار تقریبی الازهر تغییر نکرده است.

وی در پاسخ به گلایه این مرجع تقلید از برخی سخنان شیخ الازهر گفت: آنچه شما می بینید و می شنوید برخی اوقات سخنانی است که تحت تاثیر سیاست بیان می شود و بیش از آنکه رنگ و بوی دینی داشته باشد رنگ و بوی سیاسی دارد.

دکتر ایمن ادامه داد: همانطور که می دانید برگزار کنندگان کنفرانس وحدت از شیخ الازهر برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده و ایشان مایل به شرکت در این کنفرانس بود و به جز ایشان علما و مسئولان الازهر نیز مایل به مشارکت ایشان در کنفرانس وحدت بودند، اما در حال حاضر، آنها برای برخی تصمیم گیری ها اختیارات لازم را ندارند و برخی از این گونه تصمیم ها تحت تاثیر سیاست انجام می شود و دخالت سیاست در امور دینی به گونه ای است که روابط الازهر با تهران را مخدوش کرده و شما بهتر از ما این را می دانید.

این اندیشمند مصری یادآور شد: افکار تقریبی ما و شما همچنان یکی است و تغییری در آن رخ نداده است از این رو ما آمدیم تا نماینده الازهر در این کنفرانس وحدت باشیم و بگوییم الازهر همچنان در این راه قدم بر می دارد و امیدوارم مشکلات و موانع موجود برطرف شود و الازهر به جایگاه حقیقی خود در تقریب مذاهب بازگردد و قاریان و شیوخ الازهر راهی تهران شوند و ارتباطات علمایی و دینی دو کشور تقویت شود.

دکتر ایمن یادآور شد: این روزها ظلمت و تاریکی همه جا را فراگرفته و ما منتظر صبح درخشنده ای هستیم که به این همکاری ها و ارتباطات رونق تازه ای ببخشد و من سلام شما را به شیخ الازهر می رسانم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha