جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به ساخت دو صحن بسیار بزرگ از سوی مردم ولایتمدار ایران در عراق، گفت: إن‌شاءالله قرار است ۲ صحن بسیار بزرگ به نام «صحن مطهر حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف» و «صحن مطهر عقیله بنی هاشم(س) در کربلا» توسط ایرانی‌ها ساخته شود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدام پسندیده مردم خوزستان در کمک به بازسازی عتبات عالیات، اظهار داشت: ترمیم و بهسازی گنبد حرم مطهر علوی توفیق بزرگی بود که خداوند به ملت ایران و به‌ویژه استان خوزستان اهدا شد.

وی با بیان اینکه مردم استان خوزستان پیش‌گام در اهدای نذورات به پروژه ترمیم و بهسازی گنبد حرم مطهر علوی بودند، تصریح کرد: امروز نتیجه این اقدامات خیر و طلاکاری مردم خوزستان با رونمایی از گنبد جدید حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) به وضوح دیده در نجف اشرف دیده شد و ما قدردان نعمت این مردم ولایتمدار هستیم.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه مراسم رونمایی از گنبد حرم مطهر علوی با حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی و عراقی و علمای گران‌قدر برگزار شد، اذعان داشت: ضمن تشکر و قدردانی از همه خیرین خوزستان، از مسئولین عراقی نیز تشکر ویژه‌ای می‌کنم و با اینکه آنها امکانات مختلفی در اختیار دارند ولی با محول کردن این اقدام به ایرانی‌ها و موافقت با اجرای پروژه از سوی آنها و مردم خوزستان اقدام بزرگی صورت گرفت.

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر اینکه مردم استان خوزستان در انجام امور خیر، پیش‌قدم هستند، افزود: البته سهم مردم دیگر استان‌ها هم در این امور محفوظ است، به‌طوری‌که هم‌اینک ساخت ضریح امامین عسکریین که بزرگ‌ترین ضریح در بین ضریح‌ها محسوب می‌شود بر عهده مردم استان قم بوده و مردم مشهد، شیراز، تبریز و دیگر نقاط هم در انجام اقدامات و پروژه‌های عتبات عالیات فعالیت چشمگیری دارند.

*ساخت دو صحن بسیار بزرگ از سوی مردم ولایتمدار ایرانی در عراق

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به ساخت دو صحن بسیار بزرگ از سوی مردم ولایتمدار ایرانی در عراق، گفت: إن‌شاءالله قرار است ۲ صحن بسیار بزرگ به نام «صحن مطهر حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف» و «صحن مطهر عقیله بنی هاشم(س) در کربلا» توسط ایرانی‌ها ساخته شود.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه ملت ایران نسبت به ائمه اطهار(ع) فداکاری‌های زیادی کرده و از جان‌ودل برای آنها مایه می‌گذارند، گ برای ساخت ایوان و گنبد طلا برخی افراد و اشخاص مستضعف تمام دارایی خود را در این مسیر هدیه می‌دادند و البته خدمات آنها به اهل‌بیت نزد خداوند محفوظ است.

*برنامه مردم خوزستان برای ترمیم و بهسازی حرم مطهر حضرت زینب(س)

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برنامه مردم استان خوزستان برای ترمیم و بهسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه خاطرنشان کرد: مردم این استان در حال ساخت یک صحن جدید هستند ضمن اینکه دیگر صحن‌های این حرم مطهر هم در حال بازسازی بوده و برنامه ویژه‌ای هم برای ترمیم گنبد آن در نظر گرفته‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان گفت: هم‌اکنون مرحله آماده‌سازی فرش‌های جدید حرم مطهر حضرت زینب(س) توسط مردم خوزستان در حال انجام است که إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha